maandag 11 oktober 2010

Essent... Laat maar

In augustus heb ik, zoals elk jaar, weer een nieuwe energieleverancier gekozen via de Prizewize website. Dat doe ik altijd direct nadat ik de waarschuwingsemail van Prizewize binnen heb, want dan ben ik mooi op tijd. Denk ik :-(

Het afgelopen jaar zat ik bij Energie Direct, die me overigens heel goed beviel. Vooral door de prima klantenservice en hun heel duidelijke en overzichtelijke website. Deze keer had Essent voor mij de beste aanbieding, zowel kwa prijs, als het extraatje van 255 euro dat je op je rekening gestort zou krijgen. Ik heb me toen dus direct bij hen aangemeld...

Vrijdag lag het nieuwe contract in de brievenbus: ingaande 1-10-2011! Ik heb ze direct gebeld, en ze zouden het uitzoeken. Vanmiddag werd ik teruggebeld door dezelfde mevrouw. Het bleek dat ik keurig op tijd overgestapt was, alleen had Essent zelf veel te lang gewacht met het opzeggen van mijn oude leverancier, waardoor de termijn toen al verstreken was! Ze zei zelf dat het hun schuld was, maar dat kwam vanwege een nieuw systeem, enz...

Ik had nu 3 keuzes: Of alsnog overstappen, dat levert een boete op maar die zou Essent dan betalen. Of per 1 oktober volgend jaar, volgens dat nieuwe contract, alsnog overstappen naar Essent. Of laat maar, ik blijf wel bij Energie Direct.

Ik koos voor de laatste. Ook al zou Essent de boete betalen, dan nog voel ik me echt niet thuis bij een leverancier die zo laks is dat ze een nieuwe klant niet op tijd afmelden bij de vorige :-(

3 opmerkingen:

Caro zei

Helaas, ook mijn ervaring met Essent. Ik kon maar niet duidelijk maken dat ik echt van G naar A verhuisd was terwijl in hun systeem stond dat ik van A naar G verhuisd was. Ze hebben me 2x afgesloten, in december. Voor mij nooit meer Essent totdat hun klantenservice gewoon goede mensen in dienst neemt (en niet iedereen verplicht ontslaat als ze het net leren.) Ik zit nu bij Electrabel, ook uitstekende service. En Cogas en Donk ook trouwens.

AnneRie zei

Helemaal gelijk

Aragog zei

Antwoord per email van Prizewize:

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het spijtig te horen dat de overstap niet zo gelopen is als u had gewenst en stellen het erg op prijs dat u ons hierover op de hoogte stelt.

Wij noteren uw klacht in onze administratie.