zondag 3 april 2011

Kinderdag

De 2 liefste mannen van de hele wereld!
Ex bracht laatst alle spullen die hij nog in huis had van zoonlief naar mij toe, want: Heb jij daar plaats voor? Tuurlijk! En mijn pas opgeruimde bijkeuken stond alweer vol: met een heleboel grote dozen en een houten dekenkist.

De Fisher Price bus van de oudste is ook leuk voor de jongste
Zoonlief had al die spullen uit zijn jeugd al jarenlang niet meer gezien, en kwam vandaag met vriendin samen langs om alles uit te zoeken. Wat moet persé bewaard blijven (dus: bij mama opgeslagen, lol), wat wilde hij meenemen naar huis en wat kon weg: in de kliko cq op marktplaats?

Wij zijn beste vrienden!
Omdat ze niet zo vaak deze kant op komen, helemaal vanuit Leidschendam, kwam dochter + gezin ook gezellig langs. Met een grote zak patat als lunch. Zowel Logan als Ronja vinden patat ook erg lekker :-)

Onderonsje
Wie wil dit? Kan een opblaaspop zijn of een luchtbed, geen idee. Het bleek een boot te zijn, leuk voor kleinzoon als zwembadje in de tuin! Alle spullen zijn één voor één grondig bekeken. Er was een afvalbak, een doos voor Logan (speelgoed), eentje voor dochter (o.a. cursusboeken voor fotobewerking op de pc), eentje voor bewaren, eentje voor "kan mama op marktplaats verkopen", eentje voor dit neem ik mee naar huis, enz.

Zoon oefent alvast met kleinzoon voor als ie zelf kindertjes krijgt :-)
Bergen en stapels foto's, veel ervan had ik zelfs nog nooit gezien. Van zijn militaire dienst bv, en van scouting vroeger. En even tranen bij die mooie foto van opa. Zijn allereerste knuffelbeer, schatkistjes met al zijn schatten van vroeger. Het gele Disney koffertje dat zijn schooltas was op de kleuterschool. Halfedelstenen, een postzegelalbum, oude munten. Een mooie zippo: en ik dacht al jarenlang dat ie gejat was! Liefdesbrieven in basisschoolhandschrift. Oude schoolagenda's en al zijn diploma's. Heel erg veel autootjes, zijn mecano, enorm veel petjes (marktplaats) maar ook zijn eerste baret van het leger en een echte politiepet die hij ooit van de politie kreeg als jochie.

Hey leuke bril man!
Echt een reis door de tijd vandaag. Toen kleinzoon moe werd gingen dochter & co weer naar huis, en wij verder met uitzoeken. Een grote kist vol papieren, een videoband (geen idee wat daar op staat). Heel veel computerspullen (marktplaats), een handheld pda geval, met alles erbij, tot een opvouwbaar toetsenbord aan toe. Heb ik gekregen, eens zien of dat leuk speelgoed voor mij is :-)

En Hebbes!
Uiteindelijk ging zoonlief naar huis terug met een tas vol spullen die hij echt nu mee wilde, o.a. al die foto's. De dekenkist en 1 grote doos staan nu in mijn tuinhuisje: Dat mag ik bewaren tot hij daar zelf ooit plaats voor heeft. En de rest is mee met kleinzoon, is in de kliko (die nu mudvol is) en ik heb een enorme doos vol spullen staan die ik op Marktplaats en op Veilingshopper mag zetten.

En daarnaast was het ook heel erg fijn om al mijn schatten weer eens samen te zien. Zo vaak gebeurt dat niet dat zoon + lief en dochter + lief + kind allemaal hier zijn!

Geen opmerkingen: