dinsdag 3 mei 2011

Exit Tegels


Alle tegels zijn nu uit de strook die gras worden gaat, en ook het worteldoek dat eronder lag is allemaal verwijderd. Nu heb ik een grote kale zandstrook, die over een paar maandjes een heerlijk mals sappig grasveldje moet zijn geworden.

Dochter was hier gisterochtend al om 9 uur, ze was samen met kleinzoon met de bus gekomen. Na zijn werk kwam schoonzoon ook, en die nam ze weer mee naar huis in de auto. Maar helaas was ons kleine mannetje een beetje uit zijn doen...


Papa was zaterdag jarig (en ik kreeg het verwijt dat ik geen verjaardagsblogje voor hem had gemaakt: volgend jaar doe ik dat wel weer hoor!). Logan was daar nog erg moe van, een heel weekend visite en drukte om hem heen. Zo moe dat ie niet wilde slapen in zijn bedje bij mij. Ik ben toen een poosje met hem door het bos gaan wandelen, speentje en doekje mee.

Van het gefluit van de vogeltjes, de frisse lucht, en de lichtvlekjes van de zon en de blaadjes om hem heen werd ie lekker rustig en slaperig. Toen hij flink in zijn oogjes begon te wrijven met doekje zijn we naar huis gegaan en heb ik hem weer in zijn bedje gestopt. Veel te laat sliep ie alsnog, en ook flink lang, maar hij was nu wel uit zijn normale ritme.

Dochter de Tuinman weer eens in actie :-)
Vandaag en morgen komen ze even niet, dan kan Logan lekker bijkomen in zijn eigen huis. En als we donderdag dan weer verder gaan is het ook weer wat warmer buiten, want we zitten nu net in de IJsheiligen. Ondertussen worden wel alle benodigdheden alvast gekocht.


En ik heb weer een flinke stapel tegels staan die ik weer kwijt moet raken. Vorige week is er een zelfde hoeveelheid al uit gehaald, en die wilde de buurman toen graag hebben. Hij kwam ze diezelfde avond al ophalen. Even zien of die er nog meer moet, en anders wil andere oma ook wel tegels als vloer in haar binnenkort te bouwen nieuwe tuinschuurtje. Ongelofelijk zoveel tegels uit een toch niet zo heel grote strook tuin...

1 opmerking:

Mama Lotje zei

dagje rust is ook niet erg voor mijn lichaam :O

ben het niet meer gewent pfff :P
Maar word zeker mooi ;)