dinsdag 12 juli 2011

Alles Nieuw + Netjes :-D

Gisterochtend liep ik al om 10 uur met buurvrouw in de Praxis. Op jacht naar een nieuwe kraan. Maar we vonden ook pakketten waar alles compleet in zat: kraan, wastafel en alle toebehoren. Zo'n pakket kostte nog nieteens het dubbele van wat alleen een nieuwe kraan kostte, dus doen!

Met voorbedachte rade had ik thuis al opgemeten hoe ver de schroeven van de wastafel van elkaar af zaten, maar helaas, die was zo verouderd dat dat geen standaard meer is. En dus zou er geboord moeten worden met een heel grote sterke boormachine en dat kan buurvrouw ook niet, dus wachten tot haar man thuis was van zijn werk.

Nieuwe kraan met nieuwe wastafel :-)
Hij is er van 5 tot 9 zoet mee geweest, inclusief samen weer naar Praxis (er komen nu vast praatjes omdat ik steeds met de buurman op stap ga) omdat het pakket toch niet zo compleet was als ze beloofden. Niet alleen moesten er nieuwe gaten komen om de wastafel op te hangen, maar de kraan paste met de bijbehorende flexibele slangen niet op de leidingen: te kort. Mijn oude kraan (grijs plastic) had aan de onderkant 2 grijs plastic buisjes voor warm en koud water, en dat had de nieuwe niet. Praxis: Zoiets heb ik nog nooit gezien. Tja, oud he...

Voor buurman was het uitvinden hoe hij het moest installeren, want de kraan heeft aan de achterkant een hendeltje waarmee je de wastafel kunt af- en ontsluiten en dat had hij ook nog nooit gedaan. Jaja, Aragog heeft nu ook wel het nieuwste van het nieuwste ;-)

Zelfs de leidingen zijn allemaal nieuw en netjes nu :-D
Naast een mooie glimmende kraan, die precies past bij de badkraan die ik een paar jaar geleden al nieuw kocht, heb ik nu dus ook een mooie nieuwe witte wastafel, in plaats van een zeer verouderd grijs model. En zelfs de sifon en de leidingen enz glimmen allemaal, ipv alles van grijs plastic omwikkeld met kilometers geel plaktape, lol. Ook stroomt het water nu wel snel weg: de oude troep was van binnen heel erg verkalkt en verstopt, ondanks dat ik er al vaak een fles agressieve ontstopper doorheen heb gegoten.

Vandaag heb ik de hele badkamer een grote beurt gegeven, want na het boren en werken daar was dat sowieso wel nodig, alles glimt me nu tegemoet als ik de deur opendoe.

Ik ben er hartstikke blij mee, eigenlijk niet eens zo verkeerd dat de kraan het begaf, mijn hele badkamertje heeft hiermee een facelift gekregen :-)

Alle oude troep heb ik weggegooid, behalve de grijze wasbak. Die is nog helemaal goed en onbeschadigd, dus wie weet kan iemand anders die nog gebruiken? Dat zou mij een ritje naar de stort schelen. Toen gisteravond andere oma even langskwam zei ze dat zij hem misschien wel wil, ze wil graag een grotere wastafel in haar toilet. Zaterdag even overleggen met haar jongste zoon, en wie weet ben ik hem dan gelijk ook kwijt.

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Wouw, dat ziet er goed uit. Erg mooi geworden.

Aragog zei

Ja he, en de prijs viel me reuze mee, vooral omdat ik ook weer een bon had van praxis voor 20% korting :-D