zondag 10 juli 2011

Wastafelkraan stuk

Toen ik de kraan weer dichtdraaide nadat ik mijn tanden gepoetst had, zei die krak! En kon die niet meer dicht. Erger nog: hij ging op volle kracht keihard stromen. In no-time stond de wasbak vol water tot boven het overloopje. Toen ik het kastje onder de wastafel weg had gehaald bleek daar geen kraantje te zitten dat ik dicht kon draaien. Overstroming dreigde, dus ik ben snel naar de buurman gerend voor hulp.


Die wist gelukkig welke van de 6+ kraantjes in de kelder de hoofdkraan van het water was. Toen het water afgesloten was, moest de wasbak van de muur om de kraan eruit te krijgen. En zat ik dus op zondag met een waterloos huis :-(


Gelukkig vonden we op Marktplaats een kraan, met telefoonnummer erbij, op 4 km afstand. En ze waren thuis, dus wij direct in de auto, met de oude kraan om te zien of de maat goed was. De kraan bleek een Grohe te zijn, een mooie glimmende, veel mooier dan de oude plastic grijze die ik had. De maat van de buisjes eronder was hetzelfde, en hij kostte maar 2 tientjes. Ik blij dus...

Hier zat mijn wastafel :-(
Alleen bleek helaas bij thuiskomst dat de nieuwe kraan z'n buisjes te kort waren. De wasbak lager zetten was geen optie, want dan zou ik er op mijn knieën bij moeten zitten. De buurman heeft hem wel aangesloten, want dan kon ik in ieder geval weer water gebruiken in de rest van het huis. En ik moest dan morgen maar verlengstukjes gaan halen bij Praxis...

Grohe kraan die wel mooi glimt, maar te kort is, en drupt :-(
Helaas, toen het water weer aangesloten was, bleek de "nieuwe" kraan te druppen. Zelfs met een waterpomptang (die heb ik laatst dus niet voor niets gekocht!) was dat niet te verhelpen, dus... miskoop. Weer op MP zetten, zei de buurman.

In elk geval heb ik nu wel weer water in huis, dus die Grohe kraan, waar nu een emmertje onder staat, heb ik niet helemaal voor niets gekocht. Het kraantje van mijn buitenkraan lekt ook, in de kelder waar je hem af kunt sluiten in de winter. Wat ik altijd keurig doe, dus kapotgevroren is die niet. Eerst de badkamer weer functionerend krijgen, en dan moet ik ook eens zien wat daaraan gebeuren moet... Als ik nu mijn grasveldje wil sproeien staat gelijk de kelder blank :-(

Geen opmerkingen: