zondag 14 augustus 2011

Explosie in Angelslo


Verdachte aangehouden voor explosie Emmen

EMMEN -  De politie heeft zondagmiddag een 44-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden bij de flat in Emmen waar zondagochtend een explosie plaatsvond. De man is aangehouden op verdenking van het veroorzaken van de ontploffing en voor bedreiging. Dat zei een politiewoordvoerster zondagavond.
    Foto: PERSBUREAU METER
    Bij de flat bedreigde de man twee mensen met een honkbalknuppel. Zij hebben aangifte gedaan. De 44-jarige man zou een bekende van hen zijn, aldus de woordvoerster. Het is niet duidelijk of het om twee bewoners van de flat gaat.


    Voor ik vanochtend naar mijn werk ging, las ik op internet over de explosie aan de Tammingecamp. Niet zo ver bij mij vandaan, tussen mijn huis en de pomp in, en natuurlijk heb ik weer eens geen explosie, sirenes enz. gehoord. 

    Op het werk hadden klanten het er vaak over. Zo hoorde ik dat het om een junk zou gaan (drank en drugs), die na veel klachten van buren zijn flat uit zou worden gezet. Hij zou gezegd hebben: ik hier niet wonen, dan jullie ook niet. En hield vroeg in de ochtend een vuurtje bij een stel geopende gasflessen in de berging onder de flat.

    Toen het even rustig was stond ik buiten, genietend van eindelijk weer eens wat zon! Er kwam een man aanlopen met een stel grote mudvolle plastic draagtassen. Hij vroeg of die zo lang even bij mij mochten staan? Er zit alleen kleding in. Ik ben mijn pinpas vergeten, ik kom ze zo weer ophalen. Anders loop ik er dat hele stuk maar mee te sjouwen. 

    Tuurlijk mag dat, zoiets gebeurt wel vaker, en mij staat het echt niet in de weg. Eén tasje nam hij zelf mee, daar zat veel minder in, en er stak een honkbalknuppel uit: Ja, ik kom net van honkbal... Ik bedacht dat ik me dus vergist had: hij zag er eerder uit als een verlopen alcoholist dan als een sportief type. Zo zie je maar weer, nooit een etiketje plakken op iemands uiterlijk ;-)

    Zo tussen 6 en 7 was ie nog steeds niet terug geweest voor zijn spullen. Een klant begon weer over de explosie, en: ik was daar vanmiddag omdat goede vrienden van mij daar wonen. Die vent was er weer en ging mensen te lijf met een honkbalknuppel (sic!). De politie heeft hem nu te pakken.

    Toen heb ik de politie gebeld, dat er waarschijnlijk spullen van hem bij de pomp stonden. Graag ophalen voor 9 uur, want dan sluit ik. Binnen een half uur kwam er al een politiebusje voorrijden. Ik vermoedde alleen maar, de politie wist het wel zeker: Hij was eerder op de dag al gezien, lopend met soortgelijke volgepakte plastic tassen. Agent: Zelf komt ie er voorlopig niet voor terug, want die zit wel even vast.

    Was ik achteraf blij dat het geen bommenknutselaar was, waardoor een paar weken geleden ook al in Emmen een stel woningen ontploften. Dan had er wel een bom in zo'n tasje kunnen zitten, lol.

    Geen opmerkingen: