zaterdag 6 augustus 2011

Lammert Voos nieuwe stadsdichter van Deventer



DEVENTER Lammert Voos (49) is de komende twee jaar stadsdichter van Deventer. Hij volgt Heleen Bosma op. Cultuurwethouder Marc-Jan Ahne maakte de naam van de nieuwe stadsdichter zaterdagmiddag bekend tijdens de aftrap van poëziefestival Het Tuinfeest.
Voos presenteerde zich als 'nieuwe nar' en beloofde het publiek spektakel de komende twee jaar. ,,Ik ga volstrekt mijn eigen weg. Van geldende conventies trek ik mij niets aan. Mijn doel is te prikkelen, op een originele manier. Ik heb overal een mening over. Die ga ik van de daken schreeuwen. En het wordt nog gepubliceerd ook'', aldus een eigenzinnige Voos.


Gepikt van De Stentor - en het juryrapport staat HIERen dan DIT nog

2 opmerkingen:

Christina zei

Ik wou Lammert al feliciteren, maar reageren kan niet meer op zijn eigen blog. Dan jij maar gefeliciteerd en indirect je neef (?) ook van harte.

Aragog zei

Achterneef: zijn opa was de broer van mijn oma ;-)