zondag 28 augustus 2011

Spaans kadootje

Gisteren heb ik gewerkt, hoewel nog steeds flink verstopt en hoestend. Ik heb bijna nooit griep, maar als ik het dan eens in de zoveel jaar heb, dan ook meteen goed :-(

Gelukkig was ik vandaag vrij, en hoef ik volgend weekend pas weer te werken. En ik had een heerlijk dagje vandaag! Gezellig samen online voetbal gekeken, en Rangers won met 2-0, da's altijd leuk :-D

Toen de wedstrijd bijna afgelopen was, tijdens de laatste minuten, kwamen zoon + verloofde even langs. Die waren vanmiddag bij dochter, nog voor haar verjaardag. Maar omdat ze net terug zijn uit Spanje brachten ze mij even een souvenirtje. En zoals zoonlief natuurlijk ook wel weet: iets vloeibaars is altijd van harte welkom :-D

Een heerlijke fles Spaanse rum, ideaal medicijn bij verkoudheid en griep!

Voor hem had ik ook iets: Ik heb donderdag een enorme vracht mapjes met foto's zitten sorteren: een stapeltje voor mij, en een stapeltje voor elk van de kinders. Foto's liet ik altijd afdrukken in tweevoud, en plakte ik na hun basisschooltijd, zo ongeveer, nooit meer in. Nu hebben ze allebei een flinke stapel.

Maar dat niet alleen: Ik wilde ook graag alle negatieven het huis uit hebben. Van elk van hun heb ik 2 albums volgeplakt, tot ongeveer de brugklasleeftijd. Zou er hier bv brand uitbreken, dan is dat voor eeuwig weg. En dus: die negatieven maar beter bij een kind stallen, voor geval dat...

Toen ik daarover begon reageerde Rick gelijk enthousiast: Noortje's vader heeft een apparaatje waarmee je negatieven zo op de harde schijf zet. Dat gaat hij doen, en dan brandt ie al die foto's op cd-tjes: voor zichzelf, voor dochter en voor mij. Zodat we dan alle 3 al die foto's die ik ooit met mijn oude rode Kodak cameraatje maakte, op CD hebben. Leuker ook: dan kun je ze levensgroot bekijken op de tv, of op de pc monitor!

Een gigantische klus, want het zijn er echt veeeeeeel! Maar toen Noortje voorstelde om haar vader dat te laten doen: Hij doet niets liever dan dat... protesteerde Rick: Maar ik vind het zelf ook hartstikke leuk om te doen! Ieder zijn hobby, lol.

En staan ze straks allemaal op CD, dan kun je ze daar vanaf zo kopiëren en op internet zetten, printen, enz. Volgende week eens kijken of ik er nog meer heb, want ik denk niet dat ik alle fotomapjes al gehad heb ;-)

PS voor zoon: Werkt dat apparaat ook voor dia's? Want daar heb ik ook bakken vol van, van mijn eigen kindertijd, en van voordat we jullie kregen... *grijnz*

Geen opmerkingen: