Ieder jaar in augustus kijk ik naar welke aanbieder van gas en stroom ik ga overstappen op de website van Prizewize. Als nieuwe klant krijg je vaak een jaar lang een leuk aanbod. Als dat afloopt is er wel weer een ander met een leuk aanbod. Zo heb ik al heel wat energiebedrijven gehad.
Vorig jaar had Essent de gunstigste aanbieding, dus stapte ik over, dacht ik. Tot ik van de "oude" leverancier bericht kreeg dat mijn contract weer met een jaar verlengd was. Ik erachteraan. Het bleek dat Essent wegens enorme achterstanden me te laat had aangemeld als nieuwe klant, waardoor ik weer een jaar aan Energie:Direct vast zat. Wilt u dan wel over een jaar alsnog naar ons toe? Nee dus, als jullie zo'n grote fout maken wil ik geen klant meer worden. Ze zou dat noteren...
Vorige week vroeg Energie:Direct om mijn meterstanden voor de eindafrekening, die heb ik via internet gelijk doorgegeven. Gisteren een kaart in de bus van Essent: Die hadden mijn meterstanden nodig omdat ik een nieuwe klant was...
Gelijk gebeld. Of nou ja, gelijk... Het duurt wel even voor je een telefoonnummer van ze gevonden hebt waar je een echt mens aan de lijn krijgt. Die meneer kon er zelf niets aan doen maar ik moest Energie:Direct maar even bellen. Die moesten me dan per 22 september aanmelden als klant (eergisteren was dat toen dus), dan kwam alles goed.
Energie:Direct ben ik prima over te spreken: als je ze belt tijdens kantooruren krijg je gelijk een persoon aan de telefoon, geen computer. In het weekend bellen kan niet, dus stuurde ik ze een email. Een paar uur later werd ik door ze teruggebeld! Ze konden me helaas niet met terugwerkende kracht weer klant maken. Wat de Essent-meneer gezegd had klopte niet. Goh...
Ik moet nu gewoon klant van Essent worden, en op 3 oktober Energie:Direct bellen dat ik naar hun over wil stappen. Daarbij vragen om een spoednota zodat de eindafrekening snel afgerond is. Zij betalen dan de boete aan Essent omdat ik daar mijn nieuwe jaarcontract na een maand alweer opzeg. En ik moest dan gelijk even zeggen dat ik gebruik wil maken van hun huidige aanbieding. Da's dan wel weer leuk :-)
Allemaal gedoe dus. Eindafrekening van Energie:Direct en dan een maand later weer eentje van Essent. Erachter aan zitten. Alsof ik op het ogenblik op nog meer gedoe zit te wachten!
Essent maakte een fout door me te laat aan te melden. Maakte toen de fout om niet op te slaan dat ik van dat contract afzag. Maar ik heb er een heleboel geregel door, het kost me aardig wat tijd, en extra telefoonkosten :-(
De Essent-meneer: Energie:Direct is een dochter van ons, maar zij zijn het goedkoopste energiebedrijf van Nederland. Omdat ze een internetbedrijf zijn. Ze hebben bv veel minder personeel. Maar ondanks dat krijg ik bij hun wel altijd direct een mens aan de telefoon, en zonder wachttijd. En als ik dan in het weekend een email stuur word ik op zaterdag een paar uur later al teruggebeld. Geef mij dan maar een internetbedrijf ;-)
3 opmerkingen:
Nou mijn ervaring met beide bedrijven is precies andersom. NOoit van mn leven wil ik weer klant van Energie Direct worden.
same here
Voor mij nooit meer Essent. Maar dat wist je al ;-)
Een reactie posten