De verzekeringsexpert is net langs geweest, heeft de situatie even globaal bekeken en gezellig met me gepraat onder het genot van een kopje senseo. En besloot dat ze alle gestolen spullen vergoeden, zelfs de nieuwe autopapieren, rijbewijs, en de 2x 26 euro boete voor nieuwe ID en rijbewijs!!!
Geen kruisverhoor of zo, ook geen discussie over dingen die we als vermist op hadden gegeven. Hoefde geen bonnetjes te zien van nieuwe ID, autopapieren, pasfoto's. Hij telde gewoon alle bedragen bij elkaar op, zette een handtekening en ik moest ook tekenen, en klaar was het :-)
Hij vindt het heel normaal dat ik in mijn afgesloten tuin de schuifpui een stukkie open heb staan bij klaarlichte dag, terwijl ik zelf thuis ben. Een clausule dat er persé braaksporen moeten zijn hebben ze niet, en natuurlijk kon ik niet verwachten dat er iemand binnen zou komen. Dit was gewoon toeval mevrouw.
Het geld zult u in de loop van volgende week wel op uw rekening hebben...
Daarom zit ik dus bij Univé :-D
Hier ben ik nu vanaf, blijft over het geld dat van mijn rekeningen af is gehaald. Daarvoor kreeg ik gisteren een voegingsformulier van de rechtbank te Assen. Daarop kun je de schade zetten die je verder nergens vergoed krijgt. De meneer van Slachtofferhulp had al aangeboden dat voor mij in te vullen, die komt één dezer dagen bij me langs. Ook kan ik daar op aangeven of ik op de hoogte gehouden wil worden over de voortgang van de zaak. Natuurlijk wil ik dat! Ik hoop dat die gast een flink poosje de bak indraait voor alle ellende die hij mij bezorgd heeft!
Nu maar even heel diep ademhalen, een groot deel van de zorgen kan ik al van me af schudden :-)
8 opmerkingen:
Ik zit niet bij Unive, maar ook mijn verzekering Unigarant was coulant. Toen ik vroeg: bent u altijd zo makkelijk? (ik was een nieuwe klant, net verhuisd) zeiden ze: nee hoor, maar u vraagt dan ook niet bij ieder wissewasje een vergoeding. Bleek dat ik overgestapt was naar een zustermaatschappij op hetzelfde kantoor.
Ze hebben liever klanten zoals jij die alleen claimen wat echt gestolen of kapot is, dus zijn ze ook wat aardiger tegen jou. Gefeliciteerd, het is je gegund.
Char had op dat formulier ook gezet (wegens weinig bonnetjes enz): de meeste spullen van mijn moeder zijn al erg oud. Dat heeft ze toen op mijn aanraden weer weggehaald, lol.
En ja ik zit al levenslang met al mijn verzekeringen bij Univé (voorheen DLG) en claim vrijwel nooit iets.
Hij vertelde van iemand die heel veel waardevolle spullen miste, en van elk item een duidelijke foto kon tonen... Dan vertrouwen ze het dus niet. Ik had van de meeste dingen geen bonnetje of zo, maakte me zelfs nog zorgen daarover... lol.
hehe werd tijd eindelijk een break!
je bril gedoe is op de bus dus hopelijk snel nog meer goed nieuws :)
zit ook bij Unive en nog nooit iets geclaimt dus dat zit wel goed denk ik :P
Yep, werd zeker wel es tijd. Maar het is wel heel vermoeiend allemaal. Gister weer enorm in de put, en dan vandaag er weer uit klimmen... Ik slaap me tegenwoordig een slag in de rondte door al dat gedoe: lag er gister voor 12 al in, en werd pas om 10 uur wakker vanochtend. En dat terwijl ik normaal aan 6 uurtjes genoeg heb :S
Geweldig, heel erg gefeliciteerd met de goede afloop.
Thanks AnneRie, nu de centjes nog terugkrijgen... en dat gaat stukken moeilijker worden vrees ik :-(
Maar dit is in elk geval wel een hele opluchting.
Goed nieuws! Vergoedt de bank dat niet eigenlijk?
Nope :-(
Een reactie posten