zondag 18 maart 2012

Lente in de keuken

Zomer vorig jaar kocht ik in de uitverkoop voor een euro kweeksetjes voor kleine paprika's en cherrytomaatjes. Veel te laat voor in de tuin natuurlijk, vandaar dat ze ook bijna niets meer kostten :-)

Baby-paprika's op komst :-D
In de herfst waren ze groot genoeg om in grotere potten gezet te worden, lekker voor het keukenraam. Ook buuf kreeg ze van me, want het waren er aardig veel.

Tomaatjes in wording
En nu hebben ze dus allebei knopjes, heel veel knopjes zelfs! Ik let nu heel goed op dat ze hun knopjes niet laten verdrogen of vallen. Misschien dat ze na IJsheiligen alsnog in de tuin mogen, maar dat duurt nog bijna 2 maanden. Wie weet heb er dan zelfs al een keertje van geoogst?

Ik ken iemand die me vast wel wil helpen met opeten!

2 opmerkingen:

Christina zei

Wat leuk, en lekker vroeg op deze manier :-)

Dief je de tomaten wel goed? Dat helpt enorm in het aantal en formaat van de vruchten.

Aragog zei

Ze hebben nog geen diefjes, maar weet het, heb wel vaker tomaten gehad, alleen dan buiten ;-)