woensdag 28 maart 2012

Mien zinloze aanwezeghaid



Binnenkort (27 april om 16.30 uur om precies te zijn) is de presentatie van de Groningstalige bundel Mien zinloze aanwezeghaid  van Lammert Voos in het Huis van de Groninger Cultuur. Uw aanwezigheid wordt op prijs gesteld.

Met optredens van Jan Glas, Melle Hijlkema en Jan Veldman. Bovendien zal Lammert Voos door Coen Peppelenbos (Tzum) worden geïnterviewd.
--------------------

Het is alweer een jaar of 8 geleden dat ik mijn neefje Lammert (hij is jonger!) in natura heb gezien, dus het wordt wel weer eens tijd! Bovendien is hij bezig met het afbouwen van zijn optredens, dus wellicht is dit de laatste keer dat ik dat kan zien, en dan ook nog eens veel dichter bij huis dan bv Deventer.

Ook begint vrijdag de 27e de meivakantie, een heleboel redenen dus om erheen te gaan, en weinig om het niet te doen (behalve dan het peperdure parkeren en de ook al dure benzine). Een groot voordeel is dat het in het gebouw van het Rijksarchief Groningen is, dat kan ik zonder enige moeite vinden, zelfs zonder tomtom ;-)

Alleen is maar alleen, dus ga ik proberen mijn wagen vol te laden, eventueel met enige dwang, zoals bv tante Siet, en dochterlief... Meld maar bij de Reacties hieronder of je vrijwillig meegaat, en zo niet dan treedt binnenkort plan 2 in werking *grijnst*

4 opmerkingen:

Christina zei

Dan ga je toch lekker met de snelbus? Vond ik omgekeerd altijd een prima reis. Stopt maar 2x en je hoeft niet te zoeken naar een parkeerplaats in stad. En het kost al met al ook minder denk ik.

Aragog zei

Tja, de bus... Daar ga ik zelden in, bussen hebben iets tegen mij. De laatste keer was naar de rechtszaak, dik 3 uur over gedaan om van Emmen naar Assen te komen. Het station is er wel vlakbij, hoogstens 5 minuten lopen.

Parkeren kan vlakbij het archief, maar de laatste keer dat ik daar was (alweer een paar jaar geleden) kostte dat een tientje.

Maar even afwachten wat dochter wil (die weet wél hoe bussen werken).

Christina zei

http://www.parkerenindestad.nl/groningen/transferium/parkeren-groningen-zaanstraat.html

Is ook vlakbij dat archief en een stuk goedkoper. Alleen nog even de (vieze gure koude) spoorbrug over en je bent er.

Gelkinghe Groninganus zei

Volgens mij kan je gratis parkeren aan de Zaanstraat. Hoef je alleen het Emma-viaduct nog te beklimmen en af te dalen en je bent er.

Overigens heeft het aanwezig willen zijn bij de presentatie van Zinlize Aanwezigheid iets dubbels.