donderdag 5 april 2012

Geboortespiegeltje


3 weken geleden kreeg een klasgenote van me een baby. Bijna 2 weken over tijd, en tot de laatste dag was ze op school! Ze is na de bevalling 2 weken thuis gebleven, maar maandag was ze alweer terug. Jammergenoeg zonder haar dochtertje, want dat hadden we allemaal wel erg leuk gevonden, een babytje in de klas :-)

We hadden allemaal geld meegenomen naar school, waarvoor 2 mensen kraamkadootjes hadden gekocht. Sommigen hadden ook zelf nog iets persoonlijks meegenomen toen A. weer op school kwam. En natuurlijk hebben we flink wat foto's gezien, en het mooie geboortekaartje.

Vanochtend toen we binnen kwamen druppelen zat A. al in de hal op ons te wachten met op de grond voor haar een heleboel open rode doosjes: met allemaal verschillende kleurige spiegeltjes erin. Iedereen moest er eentje uitzoeken, een kadootje voor ons, van haar dochtertje. Ik koos voor een spiegeltje met paars erin, omdat dat mijn favoriete kleur is. Ze waren allemaal verschillend, van heel kleurrijk tot sjiek wit of zwart met goud.

Als je het open klikt zitten er 2 spiegeltjes in. De leraar vroeg haar of dit iets symbolisch uit haar land van herkomst, Indonesië, is. Ja, het was iets met de ziel die je in de spiegel ziet of zo, maar "ik weet er niet zo veel van, maar mijn moeder zei dat ik dit doen moest en ik luister altijd naar haar". Lol.

Voorlopig laat ik het mijne mooi op het zwarte fluweel in het rode doosje. Ik denk dat ik in het doosje een briefje doe met de naam van het kindje erop, voor ik dat vergeet, want het is een erg mooie exotische naam.

Toen we de klas in gingen had een ander een bord bij zich met wraps erop. Daar trakteerde haar zoontje vandaag op op school, en ze had gelijk maar wat extra voor ons gemaakt. Heerlijk, gezien ik nog steeds moeite met ontbijten heb! Als ik aankom, nog steeds elke dag na ruim een kwartier fietsen, heb ik ineens wel trek, en dan eet ik meestal een mueslireepje. Maar vandaag waren dat dus een paar stukjes wrap met roomkaas, kipfilet en ijsbergsla :-D

Ik heb gelijk met het boodschappen doen vanmiddag wraps meegenomen, een zakje sla, en allerlei dingen die er gezond en lekker op kunnen: daar ga ik voor mezelf dit weekend eens een heerlijke Paasbrunch van maken!

Geen opmerkingen: