zondag 15 juli 2012

Peuter Poppenhuis

Aan de muur een ooit door mij op gaatjespapier geborduurd beertje
Schommelstoel, zoals er ook thuis in Babytje's kamertje staat (alleen is die wit)
Het oude poppenhuis leeghalen was zo gebeurd. Het schoonmaken ook. Toen alleen maar "nog even" opnieuw inrichten. Daarvoor ging ik naar boven, allerlei dozen en bakken bij langs op zoek naar stevige mini meubeltjes. En wat je dan allemaal tegen komt....

Home is Where the Cat is: De koperen poes stond altijd op de tv,
en Logan mocht haar vaak even vasthouden.
Nu woont ze permanent hier ;-)
Ik vond van alles, ook dingen die helemaal niets met een poppenhuis te maken hebben. Naast wat opgeruimder wegens spulletjes in het poppenhuis gezet, heb ik nu natuurlijk ook weer meer "stapeltjes" liggen. Bewaren, op Marktplaats zetten, enzovoorts...

Een echt stapelbed, het lijkt wel een beetje op Logan z'n eigen nieuwe grote bed
Popjes woonden er niet meer in, maar al zoekende kwam ik allerlei geschikte bewoners tegen, zoals gelukspoppetjes en mini beertjes.
Babytje ligt al in de box, op tafel een vogelkooi met een echt vogeltje erin
Een deel van de oude inrichting is rechtstreeks de kliko in gegaan, net als een paar lege dozen waar Liddl poppenhuis meubels in zaten: die zijn vaak net niet schaal 1:12. Ooit wel gekocht, omdat ze zo goedkoop waren. En nu kwamen ze heel goed van pas!

In de hall staat zelfs een piano (tevens puntenslijper)
Van de week nieuwe houtlijm kopen (schoonzoon had dat es "geleend"), en dan de trap naar de bovenverdieping weer in mekaar lijmen. De oude lijm begaf het na 30+ jaar toen ik de trap wilde schoonmaken: één voor één vielen de traptreden eruit :S

De keuken, natuurlijk met prullenbak (voorgrond)
De keuken heeft een wasbak, en 2 kookplaten, met daarop nu glimmende koperen pannen. Op de grond ligt een plank met worst en kazen erop, en natuurlijk staat Babytje haar stoel al klaar :-)

Let ook op de flatscreen tv aan de muur!

Foto van oma's Cosmo en Jazz aan de muur
 Staande klok en piano zijn metalen puntenslijpers, die nu heel goed van pas komen.

En zo is dus het geworden
Lekker fris schoon, en helemaal opnieuw ingericht. Het kostte me wel fors meer dan het half uurtje dat ik had ingeschat, maar het was een erg leuk werkje zo op de zondagmiddag, en al zoekende naar inrichting ben ik ook allerlei "schatten" tegenkomen waarvan ik niet meer wist dat ik ze had, lol.



Het huis staat nu helemaal klaar om mee te spelen, voor Grote Peuter (zo noemt ie zichzelf tegenwoordig), maar zijn mama is natuurlijk ook van harte welkom om mee te doen! Ik hoop dat dit afdoende is om hem weg te houden bij mijn eigen poppenhuizen en miniaturen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oma uur inrichten Grote peuter 2 sec alles overhoop :P

denk dat hij het wel heel leuk gaat vinden ;)

Aragog zei

Oma UREN (!!!) inrichten! Overhoop mag gerust hoor, alleen moet ie wel leren dat de spulletjes bij het poppenhuis in de buurt blijven, en niet op de vloer of in de peelgoedkist belanden ;-)