zaterdag 4 augustus 2012

De pomp pompt en het filter filtert :-D

Fonteintje fonteint niet echt mooi meer
Het is hier vandaag wel visjesdag zeg! (hhmm misschien straks goudvis eten?). Na het aquarium was de vijver aan de beurt. Ook die heeft last van algen natuurlijk, mede omdat sinds laat vorige herfst het filter al niet meer aangesloten is :-(

Yay: dit is stukken beter!
Met gevaar van er in te vallen: of de pomp staat te ver de vijver in, of ik ben te klein :S Maar het is me toch gelukt om het topje eruit te halen, schoon te maken en zo weer terug te zetten dat het nu weer een mooi waterbolletje is :-D

Past dus echt niet door het gaatje!
Toen het filter, en dat was nog veel lastiger! Als het gaat vriezen moet het filter naar binnen. Daar zit een UV lamp in die algen doodt, en die lamp kan kapot vriezen.

Normaal ligt de slang dan net onder water voor stroming te zorgen tot het volgende voorjaar. Vorige winter echter heeft schoonzoonlief hem afgekoppeld, en die heeft toen (vraag me niet hoe!) de slang door een gaatje in de vijverrand weten te wurmen.

Die moest daar weer uit om het filter weer aan te kunnen sluiten. Dat lukte mij steeds niet, en de slang zo laten en dan aansluiten bleek ook geen optie: toen zat ie zo hoog dat de druk wegviel. Net die zwarte bovenste rand paste er gewoon niet doorheen. Tot vandaag!

filterend filter
Omdat het water veel helderder blijft als het filter het doet, heb ik toch nog maar weer een poging gedaan, en na heel veel duwen en wrikken is het me eindelijk gelukt! Dus het filter filtert weer. En komende winter? Gewoon die slang weer net onder water leggen, lol!

Geen opmerkingen: