zondag 11 mei 2014

Alweer Verjaardagseten


Jaja, Aragog is weer een jaartje dichter bij de 100 gekomen ;-)

Wie geen fonduestel bezit moet creatief zijn: 3 waxinelichtjes op een onderzetter met de mandjes uit de frituurpan er omgekeerd overheen werkt ook! :-D

Op mijn verjaardag was ik een dagje vrij. Dat is lastig, want ieder heeft zijn eigen werk, en als je er niet bent moet iemand anders jouw werk overnemen. Mijn kantoorgenote had stiekum achter mijn rug om met de baas en een andere collega geregeld dat ik op mijn verjaardag vrij was: haar verjaardagskadootje voor mij :-)


Dat was donderdag. Ik heb toen heerlijk uitgeslapen, lekker gebadderd en ben 's middags de stad in gegaan. Mijn ogen had ik al zeker 6 jaar niet meer laten controleren, en dat begon ik te merken... Dus op naar Pearl! Na het opmeten ben ik wat gaan winkelen, tot dochterlief met kleinzoon erbij kwam, rechtstreeks vanaf zijn school. Zij mochten me meehelpen een nieuwe bril uit te kiezen. Dat zijn er zelfs 2 geworden, een gewone bril en een zonnebril op sterkte. Lijkt me handig nu ik zo veel auto rijd! Over circa 2,5 week kan ik ze ophalen :-)

Daarna mocht Logan kiezen waar we gezellig even gingen zitten, en hij koos Bakker Bart (nee, geen hamburger met frietjes bij de Mac of Burger King...). Meneer had meer trek in een broodje met warme gesmolten kaas. Die kaasverslaving van de kleinkids zal wel genetisch bepaald zijn, lol.


Sinds ik 50 ben geworden gaan we altijd met mijn verjaardag een dagje samen op stap. Dit jaar zouden we gisteren naar Aqua Zoo in Friesland gaan, gesponsord door een stapel Uitzegels van Jumbo. Gelukkig hadden we nog niet gereserveerd, want vrijdag besloten we dat het te koud en te nat was om een hele dag buiten rond te lopen :-( Dat dagje is nu uitgesteld tot het wel lekker weer is.


Om mijn verjaardag toch een beetje te vieren had dochter bedacht dat ik zaterdag dan maar moest komen eten. Wat we kregen was een verrassing. Zij wilde niet zeggen wat het was, en dus belde ik kleinzoon op: die kon ik vast wel uithoren, na jarenlange oefening vroeger met m'n eigen kids. Nou vergeet het maar! Al wat ik er uit kreeg was dat we worteltjes gingen eten (iedereen weet dat ik die niet lust!), en chocoladetaart, en dat het eten zwart van kleur was... :o Onvoorstelbaar dat onze kleuter niet in mijn verhoortechnieken trapte!


Het eten was echt een verrassing! Ik had zelf voorgesteld dat ze een ovenschotel zou maken, daar is ze heel goed in. Maar het werd kaasfondue! Jaren en jarenlang aten we dat met mijn verjaardag, en ook vaak met kerst. Toen kwam daar ineens de klad in, ook omdat we toen begonnen zijn met een dagje uit op mijn verjaardag.


We hebben allemaal heerlijk gesmuld. Jade had kaasfondue op haar eigen bordje, waar ze heel handig steeds haar stukje brood in dipte. Handig is ze zeker, nog geen 2 jaar oud kan ze al prima zelf met een lepel en een vork eten! Later kreeg ze ook nog een bordje met, na kaas, haar 2e lievelingseten: Aabei! Die had oma meegenomen, en voor grote broer had oma "besjes" mee (witte druiven). Zijn lievelingsfruit ;-)


En zie hier de 2e reden waarom we niet een dagje uit gingen: Logan heeft waterpokken! Hoe hij daar nu aan komt? Krentenbaard heerst momenteel enorm bij hem op school, maar mama ging toch maar even met hem naar de dokter toen hij vol met "jeugdpuistjes" kwam te zitten. Heerst de ene zeer besmettelijke ziekte overal om hem heen, krijgt hij een andere!

Geen opmerkingen: