vrijdag 7 augustus 2015

Omdenken met Bulgaarse Yoghurt

Het was warm vandaag, heel warm. Met 5 man in een auto zonder airco naar nieuwe kleindochter toe. In Borne Overijssel (een uur rijden) is het altijd nog warmer dan in Z-O Drenthe. Vooral als ze een huis hebben dat aan alle 4 de kanten op het zuiden ligt!

Omdat ik koolhydraatarm eet is onderweg eten (en weg van huis in het algemeen) vaak best lastig. Koolhydraatarm betekent géén witte bolletjes mee voor onderweg. Vandaag heb ik wel een stukje taart genomen wegens jarige dochter en om te vieren dat kleindochtertje geboren is. En op de terugweg tóch een wit bolletje met kaas aangenomen van dochterlief, omdat ik rammelde. Na de hele dag alleen dat stukje taart plus op de heenreis 1 banaan (ja dat mag, 2x per week, want in bananen zit naast wat koolhydraten heel veel goeds!)

Rond half 7 vanavond stopten we bij dochters huis, waar mijn auto stond. Nog even snel wat boodschappen doen bij haar om de hoek...  Rammel de rammel! 
  • Ik zou toch ook heus wel eens een pizza mee kunnen nemen...
  • Maar dochter wilde ook nog wat boodschappen doen, en stel dat zij me dan net betrapt?
  • Deze voorverpakte maaltijd zal toch zo slecht niet zijn? Ondanks de aardappelpuree en de emulgators, verdikkingsmiddelen, en al die andere toegevoegde dingen? Want ook het eten van toevoegingen vermijd ik zoveel mogelijk...
Ik heb heel lang gewinkeld, want alles leek me zo lekker! Heel veel verpakkingen gelezen en toch maar weer terug gelegd. En bij de kassa rekende ik een lekker flesje af voor het weekend, zoals altijd (want dat mag). En verder bosuitjes, krulsla, champignons, radijsjes, een komkommer, rundgehakt en snoeptomaatjes, en gerookte zalm...


Na thuis allereerst even e-mails en nieuws bekijken met een glaasje port ging ik de keuken in. Gehakt rul gebraden in de wok, en daar een stengel bleekselderij bij, knoflook, snoeptomaatjes, bosuitjes en een restje olijvenstukjes. Alles mag :-)


Ondertussen 6 kleine tortilla's even voorverwarmen in de ping, en zelf een sausje maken met wat verse kruiden uit de tuin. Crème Fraîche... hhmm niet in huis. Wél Bulgaarse yoghurt, maar dat werkt vast ook wel, toch? Want dat mag ik zoveel ik wil :-)


Toen gingen 6 kleine gevulde tortilla's even in een ovenschaal gratineren met flink wat geraspte kaas erover heen, en nu ik dit berichtje geschreven heb is het net genoeg gerust om het nu heerlijk op te gaan peuzelen :-D

Met een goed gevoel, want dit is toch echt wel veel lekkerder (en veel gezonder!) dan al die kant en klare dingen waar ik naar keek. En veel werk? Welnee, toen ik eenmaal bezig was vond ik het ook  nog es hartstikke leuk om te doen ook, zoals altijd! :-D

En in de koelkast staat nog een bakje met vulling die over bleef, dat is morgen een gemakkelijk en heel lekker lunchgerechtje!

10.2 kg afgevallen sinds begin januari

Geen opmerkingen: