woensdag 30 mei 2018

Zomerkleren

Witte en zwarte 3/4 broek, de zwarte heeft een leuke "piratensluiting" onderaan, aldus dochter. Daarnaast 2 bermuda's van spijkerstof
Ik ben me vandaag eens flink te buiten gegaan aan kleding, echt schandalig veel, maar het was wel eens nodig! Ik hou altijd al mijn uitgaven (en inkomsten) bij, en zo kan ik zien dat ik in heel 2017 aan kleding en schoenen gemiddeld 21 euro per maand uitgaf. De laatste keer dat ik meerdere kledingstukken kocht was maart 2017...

En bij die gemiddeld 21 euro per maand zitten dan ook bv ondergoed en sokken, pyjama, sloffen, sportkleding zoals badpak en yogabroek, en schoenen, o.a. ook goede stevige outdoor schoenen voor geocachen e.d. Best weinig eigenlijk 😒

3 shirts, lekker luchtig en ruimvallend, 2 met korte mouw en 1 zonder mouwen.
Daar kwam ik met de warmte tegenwoordig achter, want ik had echt bijna niets om aan te trekken đŸ˜ĸ En van zomerspul is de wasmachine ook niet snel vol, dus het moest echt wel eens. Nu ben ik al geen shopper, ik kom zelden in "het dorp", en omdat ik niet lang kan staan is het altijd een ellende. Ik heb eerder last van m'n rug dan dat ik iets leuks in een rek heb gevonden, in de juiste maat.

Hippietuniek, die loopt heel wijd uit, een echte "draaienjurk" zoals kleindochter dat noemt :-)
Vanmiddag waren dochter en kleindochter mee. Ik ging zitten en zij zochten uit. Dan ging ik passen en alles wat paste en leuk stond heb ik maar genomen 😀

de 3 shirts
En zo heb ik nu 4 nieuwe bermuda en 3/4 broeken, 3 lange tunieken, 3 lekker luchtige shirts en een soort van vestje met gaatjes voor erover. Mede mogelijk gemaakt door de belastingdienst, die vond dat ik ze vorig jaar veel te veel had betaald 😊

Mooie rode tuniek, lang en wijdvallend, met grote zakken erop. Erbij een wit gatenvestje met mouwen dat overal wel overheen kan
Ik heb nog niet gekeken, maar ik denk dat ik zo al een heel eind kom met het kledingbudget voor dit jaar, hihi. En tegen de winter nog maar es, want ook daar zit ik nogal krap in de kleding.


Nu ik alles heb uitgespreid valt me pas op dat het eigenlijk allemaal rood, wit en blauw is. Behalve de hippie tuniek dan. Dat is niet expres gedaan, maar wel handig, want zo is alles ook mooi onderling te combineren 😃

Sa Soon is al jaren een favo merk van me, ook heel tijdloos. Een paar kledingstukken ervan heb ik al ruim 15 jaar en die draag ik nu nog steeds!
En nu moet ik er aan gaan wennen, en bedenken wat ik wanneer aan doe en zo. Ik ben dus duidelijk niet zo van de mode 😉

Blauwe lange en wijdvallende tuniek met grote zakken, daar staat het gatenvestje ook leuk bij!

2 opmerkingen:

Charlotte zei

Fijn dat je er zo blij mee bent :) en nu wel dragen he!

Aragog zei

Ben al druk bezig! Het witte shirt aangehad met solliciteren en het blauwe zonder mouwen is nu al m'n lievelingsshirt, samen met die korte spijkerbroeken! :-D