zaterdag 16 juni 2018

Vuurschaal


Ik had een lege ordner nodig, en de administratie van mijn winkeltje uit 2006 mocht nu wel eens weg. Kleinzoon heeft eerst alle bankafschriften door de shredder gehaald, maar al die rekeningen staan namen en adressen op, bankrekeningnummers en telefoonnummers... dat gooi ik natuurlijk niet zomaar bij het oud papier 😉


Omdat dochter en kleinzoon hier waren was dit gelijk een prima gelegenheid om de vuurschaal in te wijden die ik voor mijn verjaardag had gekregen! Ik had me al helemaal ingelezen in het fikkie stoken, maar durfde er in m'n eentje nog niet zo goed aan. En nu had ik dan de 3 factoren die je nodig bent voor vuur bij mekaar:

  • brandbaar materiaal
  • zuurstof
  • scouts

De administratie wilde prima branden, samen met wat van de afgevallen takken uit de tuin die ik al tijden verzamel. Dat is dood en inmiddels goed droog hout, ideaal! Jammer alleen dat je er zo snel doorheen bent. Nog 1x vuurtje branden en al mijn gesprokkelde hout is al op 😒


Af en toe moet je even poken, en dat doe je dan met een stok. Die daardoor ook gloeiend heet wordt aan één kant. Bij toeval tijdens het poken door weer een nieuwe lading papier kwam kleinzoon erachter dat je met zo'n verkoolde punt ook mooi tekenen kunt: en zo werd het houtskool dus uitgevonden, vanmiddag, in mijn achtertuintje 😆



Ook de windrichting is van belang, je kunt beter niet gaan staan aan de kant waar de rook heen wordt geblazen 😁

Mijn nieuwe vuurschaal doet het dus prima! Alleen jammer van de boze achterbuurman die ineens over de schutting keek en riep dat ze nu hun ramen dicht moesten doen en dat hun wasgoed ging stinken... Eerste keer ever dat ik hier ook eens een vuur aan heb... ik barbecue zelfs niet eens! 😢

Geen opmerkingen: