zondag 8 juli 2018

25e Full Colour Festival, en mijn laatste!

Hier staat mijn verslag van 2005, en wat was het toen nog gaaf!
Echt één groot feest voor jong en oud, vooral als het dan ook nog mooi zomerweer was!

En nu? Geen Kinderplein meer kunnen ontdekken, geen Afrikaanse trommelaars, geen Turkse muziek, geen didgeridoo tent... In plaats daarvan? Belle Perez op een podium! 😱

De kramen zijn nu allemaal hetzelfde, met allemaal echt precies dezelfde zooi: puppies op batterijen (die kostten ook bij elke kraam precies 5 euro), gebreide Peruviaanse babyvestjes, ook bij iedere kraam hetzelfde, van die dreamcatchers voor bv in de auto, want piepklein, ook die heb ik in minstens 10 verschillende kramen zien hangen. Alsof al die standhouders met z'n allen tegelijk bij dezelfde groothandel (in China?) besteld hebben. Niets bijzonders of aparts meer te bekennen! 😖

Eten: wel wat Molukse, Surinaamse enz kramen, natuurlijk Izmir met z'n kebab (waar zie je die niet), maar geen heel aparte kramen, geen Afrikaanse drankjes, geen baklava, churros zouden er wel zijn maar die kon ik niet vinden. Wel een Hollandse viskraam, hamburgers, poffertjes... Wat heeft dat met Full Colour te maken? 😒

Dansers: In plaats van bontgeklede Afrikaanse dansers midden op straat nu... Een Drentse klompendansgroep en wat Nederlandse meisjes in gympakjes, verder heb ik geen dansers gezien.

Vanuit Cho+ erheen gefietst, en binnen een uur was ik ook alweer terug bij Cho+, waar het heel lekker zitten was op het terras, met daar tenminste wél goede muziek, zoals Pink Floyd 😃

Volgend jaar zet ik Full Colour niet eens meer in m´n agenda, ik weet wel leukere dingen te doen op een zonnige zondag. Zo jammer! Er was ooit eens sprake van dat het zou verdwijnen, ik denk dat ik dat nog minder erg zou vinden dan deze volledig uitgeklede en veel te commercieel geworden versie... 😢

Geen opmerkingen: