zondag 8 juli 2018

Cho50+

Via Facebook volg ik ze al lang, vandaag dan toch eindelijk maar eens naartoe gefietst: het oude paviljoen in het Rensenpark (de voormalige dierentuin), en ik ben gelijk ook maar lid geworden voor 1 jaar, voor het gigantische bedrag van... 5 euro! 😲

Open van woensdag t/m zondag van 12 tot ongeveer 5 uur (vandaag liep dat bv flink uit). Je kunt er van alles doen, ze organiseren uitstapjes, fiets- en wandeltochtjes, komende week gaan ze bv met iedereen die zin heeft naar een sportschool toe. 2x per week Chie (een soort van Tai Chi), aerobics, weerbaarheidstraining. Enzovoorts.

Veel (goede!) muziek, jaren '60 en '70 van de vorige eeuw. Op woensdag een creatieve bende waar je kunt knutselen, je eigen werkstuk cq handwerkje meenemen om aan verder te werken, schilderen enz. Binnen is veel te zien, o.a. een tafelvoetbalspel, naast een paar fitnessapparaten.

Koffie en thee kosten 1 euro, een flesje drinken of blikje bier 1,50. Allemaal best te doen dus 😉

Toen ik binnen kwam zei ik dat ik er voor het eerst was, en niemand hier ken. Daar zorgen we hier wel voor, werd me gezegd. Even later kwam oprichter Joop Reilman naar me toe, die me wat folders en uitleg gaf. En me toen meenam naar een tafeltje waar een aantal mensen zat:  nu kende ik er gelijk al een paar 😌 EÊn van de mannen daar zei dat hij er elke dag zit, van woensdag t/m zondag: hij is alleenstaand, en heeft geen familie meer. Soms, vertelde hij, zit ie er al nog voor ze om 12 uur open gaan...

Nu voel ik me absoluut niet eenzaam, echt helemaal nooit. En ik heb veel te veel hobby's om me te vervelen, lol. Maar misschien is het toch wel goed voor me om ook eens wat nieuwe mensen te ontmoeten? Volgens dochterlief kennelijk wel, want die raadde me dit een hele tijd geleden al eens aan.


Ze organiseren van alles, zowel voor iedereen als dingen speciaal voor de leden. Die Rock & Roll avond lijkt me wel leuk, alleen nog zien hoe ik er kom? Ik ga na 10 uur 's avonds niet meer op de fiets (door het bos) naar huis toe, die tijd is helaas geweest. En ik heb geen idee waar ik ergens vlakbij mijn auto (liefst gratis) kwijt kan...

Ik heb er een poos op het terras gezeten, en ben toen een uurtje het dorp in gegaan voor Full Colour, wat enorm tegenviel. Dus toen maar weer terug gefietst naar Cho, waar ik met een kop koffie heerlijk in het zonnetje zat. Even later kwam Jeany naar buiten en begon ze te zingen, geweldig! 😃

Ik ben o.a. lid geworden omdat ik hoorde dat ze streven naar 500 leden (het zijn er nu een dikke 300). Want als ze minstens 500 leden hebben wordt het een stuk lastiger om ze uit het paviljoen te verdrijven, mocht iemand dat willen... En daar heb ik dus met alle plezier wel 5 euro voor over 😌

Lid worden hoeft overigens niet, iedereen mag er komen, alleen zijn bepaalde dingen voor leden gratis, terwijl niet-leden dan betalen, bv een euro. Ook organiseren ze soms iets voor alleen de leden.

Oh ja en tussendoor kwam er iemand langs met een grote doos spekkies, jammie. En later werden er kleine warme hapjes rondgedeeld, ik nam een soort van mini Vietnamees loempiaatje :-)

Kortom: ik denk dat ik mijn hangplek hier wel gevonden heb 😀

2 opmerkingen:

Harry Perton zei

Een ouwere jongerencentrum, zeg maar.

Ruud Joppe zei

Hallo allemaal,
Eerst even voorstellen wij zijn Ruud en Dora Joppe , wij wonen in Tweede Exloermond en zijn AOW’er. 77 en 78 jaar jong.
Nu zijn wij ook lid geworden, we wisten niet wat Cho inhield dus zijn we ‘n paar keer meegegaan met m’n zus en zwager.
En we vinden het er zo gezellig dat we veel vaker willen komen. Ja dit is voor ons we ‘n blijvertje denk ik.
Tot ziens allemaal.👍😁