zondag 7 oktober 2018

Akka's Stadsboerderij in het Rensenpark

Oftewel: de voormalige kinderboerderij in de oude dierentuin van Emmen. Zie ook HIER.

Zaterdagavond had ik dochter aan de telefoon. Ik zei haar dat achteraf Jade best bij mij had kunnen logeren. Och, dat kan nog wel hoor, zei dochter. Want hoewel het inmiddels 9 uur 's avonds was, was Jade nog wakker, ze lag haar favoriete vlogs te kijken in bed. Dochter ging vragen of Jade misschien zin had om bij oma te gaan slapen? En even later kreeg ik deze foto:

Zo te zien heeft ze er dus best zin in!
Bij mij aangekomen mocht Jade, zoals altijd, kiezen voor het bed in de kinderkamer, of mijn bed. Met een big smile liep ze direct op mijn bed af, waar ze zich installeerde met haar kussen, haar enorme husky Blacky, Paars Paard (ik meen dat die Hendrik heet), en Beh. Maar goed dat ik een 2-persoons bed heb, lol! Ik heb haar daarna ook niet meer gehoord, net als haar oma heeft ze het talent om binnen seconden in slaap te vallen.

Ontbijten na het badderen
Zondagochtend moesten we onvermijdelijk samen in bad. Dat vindt ze geweldig, samen spelen met de zeemeermin en -mannen, en met de visjes die water kunnen spuiten! Toen dochter maandagnacht bij mij bleef slapen na de narcose zei Jade: Oh mama, dan mag je misschien ook wel samen met oma in bad! :-D

Na het bad mocht ze kiezen wat ze wilde als ontbijt, ik had van alles. Maar zoals altijd als ze hier slaapt: oma's yoghurt! Bulgaarse/Griekse/Turkse yoghurt is dat, en dan op smaak gemaakt naar keuze. Deze keer koos ze voor honing en hagelslag. Die honing lijkt net op de shampoo... Haha ja we hadden honingshampoo gebruikt! 


Na de middag kwam haar mama ons ophalen om naar het Rensenpark te gaan. Ik was nog nooit in Akka's Stadsboerderij geweest. Erg leuk daar! Ik ben vergeten foto's te maken van de vogels: zebravinkjes (die hadden we vroeger), veel Happy's, kwartels, parkieten. Leuk!

Dochter en ik moesten ons allebei inhouden om er niet gelijk weer een paar mee naar huis te nemen...

Als cavia kun je het je niet beter wensen!
Na alles binnen te hebben bekeken gingen we naar buiten, waar Jade al snel vriendjes werd met een grote geit:


Tot Geit ineens zijn hoofd bewoog, en per ongeluk haar knie raakte met zijn hoorn. Toen was het huilen, meest van schrik denk ik, en we moesten haar uitleggen dat Geit haar vast niet expres pijn gedaan had, maar dat dat per ongeluk kwam omdat hij zijn hoofd bewoog, en omdat daar nu eenmaal die hoorns op zitten...

Dikke vrienden :-)





Papa kalkoen was mooi van lelijkheid :-D

Ook geiten lusten pepermuntballen ?????
Toen we uit waren gekeken ben ik buiten bij Cho 50+ gaan zitten, aan een tafeltje met 2 mensen die me nog kenden van de laatste keer dat ik daar was, eind juli, vlak voordat ik ziek werd...

Ondertussen waren beide kindjes (Jade en Char dus) in het speeltuintje, tot ik ze riep omdat er koffie cq warme chocolademelk voor ze stond.

Gewoon een heerlijke zondagmiddag dus, na een erg gezellige logeerpartij.

Geen opmerkingen: