maandag 26 november 2018

Alweer maandag

Even proberen bij te praten.

Dinsdag de 20e opname, allereerst zou ik epiduraal krijgen: een slangetje in de rug voor directe pijnbestrijding.
Na 4 pogingen zijn ze gestopt, ze kwamen niet tussen de wervels. Omdat ik de laatste jaren 6 a 7 cm gekrompen ben?

Toen de operatie. Dat zou een kijkoperatie zijn met 3 kleine sneetjes. Echter mn long waar de bovenste kwab af zou worden gehaald wilde niet plat gaan. Toen volgde direct het grote werk: een enorme snee, ribben openspannen en iemand moest met 2 handen mn long indrukken zodat er ruimte was om te snijden...

Dat ene nachtje intensive care werden er dus 3... met een stel zeer pijnlijke ribben als bonus.

Vrijdagmiddag 23 nov. Kwam ik rond 3 uur op zaal te liggen op de longafdeling. Daar ging het midden in de nacht helemaal fout. Erg benauwd en veel pijn. 3 artsen en een portable rontgenapparaat aan mn bed. Zaterdag direct na het middageten kwam mn longarts langs, vanaf nu weer op nuchterprotocol want zaterdagavond om 7 uur weer een bronchoscopie....  dat zo'n dokter niets leukers te doen heeft op zaterdagavond vind ik wel zielig, ook voor mijzelf, hihi

Daarna weer terug op zaal waar het zondagmorgen erg goed ging. Ik stond al naast mn bed, ben met rollator naar de wc gelopen enz, yessss het herstel begint eindelijk! Het zou tijd worden...

Zondag eind vd middag plotseling erg hoge koorts, enorm lage bloeddruk (ik heb juist altijd een hoge), veel pijn, benauwd, verward. Volgens Rick zat ik ook te ijlen en na bezoek belde hij Char. Ze dachten allebei dat ik weer naar IC moest, en dat gebeurde dus ook. Ik lig weer op dezelfde plek zelfs.

Het was vannacht weer een heel gedoe. Rontgen kwam weer langs. Infusen zijn inmiddels veel lastiger omdat beide handen blauw zijn en mn aders aan wat rust toe. Ik kreeg wegens de lage bloeddruk o.a. 4 pakken vocht, en dan is een katheter wel fjjn, lol.

Ik blijk nu ook een infectie te hebben waarvoor antibiotica. Ik heb een drain voor wondvocht en mn long lekt nog steeds wat lucht. Een katheter, en naast een infuus met pijnbestrijding heb ik een morfinepompje dat ik zelf mag gebruiken bv als ik hoesten moet.. en  hoesten is naast pijnlijk ook erg belangrijk. Verder de gebruikelijke plakkers en meters voor lucht, hart enz

Geen gebrek aan bezoek. 2 a 3x daags komen een paar mensen vd pijnbestrijding langs om te voldoen aan mijn wensen. 2x per dag fysiotherapie. Diverse dagelijkse dokters waaronder de longarts elke dag. En elk bezoekuur rick en/of char. Jade is 3x geweest, zelfs 2x op de ic want die vindt het allemaal heel interessant. Logan is ook al 2x geweest. Benthe wil graag maar die heeft even een besmettelijke kinderziekte.

Eten is veel beter dan ik verwachtte, alleen moet je zelf zorgen voor fruit, en een wijntje voor het slapen gaan doen ze helaas niet aan, lol. Ik mag alles eten en drinken wat ik wil, dat is erg fijn. Het bed ligt erg lekker en het personeel is allemaal erg aardig. Maar binnen 5 dagen weer thuis lukt al niet meer en binnen de 10 dagen zie ik ook nog niet zitten...

Misschien verhuis ik dus morgen weer naar de longafdeling waar ik ook gewoon bezoek mag krijgen. De IC is alleen voor de naaste familie zoals ouders en kinderen.

En nog steeds voor informatie Char vragen. Ik log of reageer alleen als ik er zin in heb en fit genoeg, zoals nu dus ff 😙 ook wil ik nog steeds niets over mn ziekte e.d. op facebook! Daar kijk en reageer ik af en toe als ik zin heb, en dan vooral op leuke en luchtige dingen.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Wow Sjouwke je krijgt het wel voor de kiezen. Beterschap!

Mies zei

Man man wat 'n boudel 😁
Chat houdt me op de hoogte, ik probeer als alles goed gaat eind van de week op bezoek te komen. Sterkte!

Aragog zei

Haha ja Chat en Char zit maar 1 lettertje verschil in he ���� lukt het nog wat met Mien Helder? ��

AnneRie zei

Wat heftig allemaal Sjouwke. Ik hoop toch dat het herstel binnenkort gaat inzetten. Ben zelf ook een beetje ziek. Heel veel pijn in m'n linkerborst maar bij oncologie zeggen ze dat er niets aan de hand is. Pff, ziekenhuizen, goed dat ze er zijn. In elk geval, ook al hoor je me bijna niet, ik denk wel veel aan je <3

Christina zei

Ik was heel benieuwd maar zag gelukkig wat vrolijke foto's langs komen. En nou hoor ik dit. Heel veel sterkte en beterschap. En dan maar niet met 10 dagen naar huis, als je maar beter wordt.

Anoniem zei

Nou jeetje dat klinkt toch allemaal wel heftig hoor
Veel beterschap en sterkte x gr Wanda

Margriet zei

Zo Sjouwke, dat is niet niks! Het viel allemaal dus best tegen helaas. Hopelijk blijft het nu gewoon de goede kant op gaan en knap je snel weer op! Beterschap. Groetjes, Margriet