vrijdag 9 november 2018

CZ is Top!

Char zei een tijd geleden al dat ik CZ eens moest bellen. Informeren over hoe en wat met vergoedingen, o.a. voor thuiszorg en huishoudelijke hulp. Nu houd ik daar absoluut niet van, dat soort telefoontjes. Dat voelt voor mij als schooien... vragen om geld. En ik ben nu al zo'n dure klant voor ze. Zal wel een generatiedingetje zijn? 😰

Chars wijze reactie: dan hadden ze maar geen zorgverzekering moeten worden...

Woensdag na de intake zei ze weer dat ik CZ moest gaan bellen, en toen heb ik dat maar gelijk gedaan. En dat viel reuze mee, ik kreeg een heel aardige en behulpzame medewerkster aan de telefoon die gelijk van alles voor me uit ging zoeken. Na afloop van het gesprek wenste ze me veel sterkte en beterschap. 



Zojuist haalde ik deze kaart uit de brievenbus. Achterop staat:
  • Nogmaals wens ik u beterschap toe, en een voorspoedig herstel!
  • Met vriendelijke groet, (naam), 
  • medewerker KCC, CZ Zorgverzekeringen

Dit is echt een leuke verrassing zeg! Ze hoefde dit natuurlijk niet te doen, ze doet gewoon haar werk, en ze was al heel vriendelijk en meevoelend tijdens het telefoongesprek.

Note to self: voortaan gewoon bellen als er iets is, want daar zijn ze voor...
(nooit te oud om nog iets bij te leren, en zo, lol) 😊

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Wat ontzettend lief van die medewerker. En heeft ze al uitgezocht of je in aanmerking komt voor hulp? Zou heel fijn zijn. Sterkte <3

Aragog zei

Thuiszorg, dus mij wassen, wondverzorging e.d. is helemaal gedekt en geregeld. Thuishulp, schoonmaken, nog niet. Buurtzorg belt er steeds achteraan maar tot nu toe is er nog niemand ook maar even langs geweest om te kijken hoe en wat... Daar moet ik een eigen bijdrage voor betalen, maar dat is inkomensafhankelijk dus kan voor mij nooit erg veel zijn...