maandag 12 november 2018

Een weekend vol kleinkids en geknutsel

Zaterdagochtend ben ik naar Borne gereden. Een helse rit, wegens omleidingen heb ik daar 2 uur over gedaan, normaal is dat 1 uur! De avond ervoor had ik op Van A naar Beter gekeken en daar stond geen enkele omleiding aangegeven! Grrr... Onderweg heb ik bij Almelo nog wel 1 cache gevonden, maar dat kostte me slechts een paar minuten. En vlak na Almelo was er alweer een omleiding...

's Middags heb ik volop genoten van het gezelschap van zoonlief en zijn mini-me, dochter Benthe. Rick moest iets halen bij Ikea in Hengelo, en dan stribbel ik natuurlijk niet tegen! 😀 Benthe was voor het eerst groot genoeg voor de ballenbak, tot haar grote blijdschap! En dankzij m'n loopfietsje hebben Rick en ik toen rustig de hele route door de winkel kunnen lopen.

Die ballenbak was wel gemeen: ze mocht er eerder niet in omdat ze nog geen 3 was. Dat is ze in augustus geworden, dus: Hoera! Kwamen we ons daar melden, blijkt dat het in juli net veranderd is. Het gaat nu niet meer om leeftijd, maar om lengte... Ze moest tegen een meetlat gaan staan, en dat haalde ze maar nÊt! En dan nog vooral dankzij haar krullenbos... 😊


Benthe had het maar wat druk, ze moest taarten bakken voor de hele familie!
Terwijl Rick onze aankopen naar de auto bracht, liep ik met Benthe naar de volgende winkel: Intertoys! Ze had nog een cadeautje van mij tegoed voor haar verjaardag, en dat mocht ze helemaal zelf uitkiezen. Nou ja, met wat bijsturen van haar papa en mij koos ze precies dat wat wij leuk vonden voor haar, hihi. Maar dat was wel een schot in de roos, want ze heeft er gelijk de rest van de dag mee gespeeld, en de volgende ochtend weer, zodra ze uit bed was.

Eind van de middag kwam Noortje thuis, met JP, die ik meteen heerlijk op schoot kreeg 😍 Wat een mooi ventje is het! Een heel fijn koppie, en kwa bouw lijkt hij op z'n mama, tenger en zo, terwijl Benthe juist het stevige heeft van haar vader. Ik heb hem helemaal niet horen huilen, hij lacht de hele tijd en begint ook al een beetje te brabbelen 😍

Bij Ikea kocht ik een mobiel voor hem, waar hij erg blij mee was 😏 Nadat het ding boven zijn box was gehangen, kreeg hij het lieveheersbeestje stevig te pakken waarna er heel druk werd gezwaaid met handjes en getrappeld met beentjes, met een vette lach op z'n snoetje 😄 Afwachten hoe lang dat ding heel blijft, lol!

Na een lekkere en erg gezonde maaltijd (oma moet veel groente eten!), en daarna een gezellige avond met met Rick en Noor heb ik heerlijk geslapen. Nu JP de logeerkamer bezet heeft, staat het logeerbed op zolder, maar daar is het ook prima, als ik maar eens een nachtje bij ze kan blijven, toch? 's Ochtends was er koffie met verse broodjes, en hebben we heerlijk rustig wat rondgelummeld in pyjama.

Rond de middag stapte ik weer in de auto, voor de 2e  afspraak:


Dochter en haar kids zijn helemaal in de ban van de paracord armbandjes, en of oma zondagmiddag kwam knutselen? Nou daar zeg ik nooit nee tegen natuurlijk!

Deze heb ik zelf gemaakt 😀

EÊn van de armbanden die Jade gemaakt heeft! Eigenlijk vind ik die mooier dan de mijne, lol

Er werd druk gewerkt. In het boekje met patronen dat ze hebben staat ook een Keltische armband, en die wilde ik erg graag, maar die had de hoogste moeilijkheid. En dus werd schoonzoon met technisch inzicht erbij geroepen. Inmiddels heb ik die nu om 😀

Char maakte een lekkere broccolischotel, want ook daar weten ze: oma moet veel groente eten! En wat er overbleef kreeg ik mee naar huis. Toen het voor de kids bedtijd was ben ik naar huis gereden. Na een heel vol en druk weekend, maar ik heb volop genoten met binnen 2 dagen al mijn kids en kleinkids! 😍


Rond middernacht kreeg ik van dochter deze foto: het is een verslaving... lol. Toen de kindertjes op bed lagen zijn Char en Feike de hele avond nog doorgegaan met armbanden knopen! 😄

Geen opmerkingen: