maandag 18 maart 2019

Een zondagmiddag in de Huisartsenpost

En nu eens niet voor mijzelf, maar voor dochterlief! 

Zaterdag bij scouting probeerde ze een bal te vangen, en daar is ze nooit goed in geweest... lol.
En toen deed haar pink heel zeer, hij stond verder van haar ringvinger vandaan dan normaal. En werd na een tijdje ook dik en blauw.

Bij scouting zijn er natuurlijk altijd meer leiders aanwezig, en die hebben allemaal verplicht EHBO. Dus een collega-leider heeft haar zere pink aan haar ringvinger gespalkt (met schilderstape, het blijft scouting!), en ze werd samen met Jade naar huis gebracht.


Toen ik hoorde wat er aan de hand was dacht ik dat er misschien wel iets gebroken kon zijn, maar ze had geen tijd om naar de Huisartsenpost te gaan. Ze moest later haar man en zoon nog ophalen van verschillende plekken, er kwam nog bezoek... Gelukkig had ze wel zelf een dokter in huis, die haar grondig heeft onderzocht en behandeld 😉

Dokter Jade
Zondagmiddag toch maar besloten om ernaar te laten kijken, zelf zei ze dat dit anders voelde dan een kneuzing. Volgens Buurtzorg die mij 's ochtends in bad kwam doen kon er ook wel een pees gescheurd zijn, of zo.

Ik ben om 3 uur met haar en Jade naar de Huisartsenpost in het ziekenhuis gereden. Na 2 uur was ze eindelijk gezien door een dokter... die dacht dat er inderdaad iets gebroken was. Nu mocht ze weer wachten, op een röntgenfoto. Jade was die 2 uur ontzettend lief en rustig geweest, maar inmiddels was het 5 uur en dus tegen etenstijd voor haar!

Ik heb Jade naar huis gebracht, en heb toen snel de nodige boodschappen gedaan bij de Jumbo naast hun huis. Weer terug in het ziekenhuis was inmiddels de foto ook gemaakt, maar moest die nog bekeken worden. En daarna was het weer een uur wachten op een zuster die de zaak verbinden kon 😒

Al met al waren we dus om 3 uur in het ziekenhuis, en kwamen we er om 7 uur pas weer vandaan! Ik kan leukere dingen bedenken voor een zondagmiddag 😢

Weten doen we nog niet veel. Op de foto was niet direct een breuk te zien, maar dat zei de radioloog. Er moest nog door een arts naar gekeken worden, en die zou dan de uitslag doorgeven aan haar huisarts. In de loop van vandaag mag ze dus de huisarts bellen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk logje :)
Ondertussen heeft de ha de uitslag nog niet. Zwelling is nog steeds niet afgenomen en t doet behoorlijk pijn. Kan mn pink ook niet helemaal gestrekt krijgen. Als het morgen nog zo is ga ik gewoon naar de huisarts. Kijken wat die kan doen...

Mies zei

Dus lammetjes aaien werd niks? Netjes gespalkt trouwens,zoals ik op EHBO les leer; als het niet kan zoals het moet.. je kent de rest.