vrijdag 15 maart 2019

De Baltic Sea Circle. De noordelijkste avonturenrally ter wereld. Vanuit Groningen.


Een ontdekkingstocht door de wildernis. Door Scandinavië naar de Noordkaap en verder door het Oostblok. Van Groningen naar Groningen. Via de omweg van je leven. Van 6 t/m 23 juni 2019.

Eén van de teams die hieraan meedoen is Buurman & Buurman. Dit team bestaat uit mijn zoon Rick, en zijn vriend en voormalig buurman Michel.

Michel links, Rick rechts

Rick heeft het hier al jaren over. Maar zoals hij zelf zegt: Er is altijd wel een heel goede reden om niet te gaan... Tot je op een dag dan gewoon besluit dat wat er ook gebeurt, het nu of nooit is! Het is dus nu 😃

De auto moet minstens 20 jaar oud zijn, en wordt momenteel flink verbouwd. Versterkt, er komt een tent op het dak, een koelkast er in, enz. Want ze slapen ook in (nou ja, op) de auto. En komen soms dagenlang niet in de bewoonde wereld, kunnen pech krijgen onderweg, of verdwalen. Dus er moet voldoende proviand zijn. Net als een watertank en extra benzine.

Op hun website staan al heel veel foto's van de verbouwing van de auto, maar die kan ik er helaas niet af pikken 😢 Dus gewoon even naar hun site gaan, daar kun je ze allemaal zien, en ook de updates die geregeld verschijnen! 

Ze mogen zelf weten hoe ze de route rijden, alleen mag er geen gebruik worden gemaakt van GPS, en ze mogen niet over snelwegen rijden. Er is een tracker zodat de auto gevolgd kan worden tijdens de reis, en jawel, ook door belangstellenden! Ik kijk er heel erg naar uit om de hele reis vanachter de computer met ze mee te maken! Op de website van de Baltic Rally kun je alle voorwaarden lezen. Plus als je even naar beneden scrolt, veel filmpjes en foto's van voorgaande jaren.

Onderweg plaatsen ze ook foto's en video's, mits ze internetverbinding hebben natuurlijk. Tot dan kun je via inmiddels al flink wat foto's online volgen hoe de voorbereiding gaat. Vooral de verbouwing van de auto momenteel.

Naast dat het de jongens een lieve duit kost (het inschrijfgeld is niet misselijk, net zo min als de aanschaf en verbouwing van de auto), moet ieder team voor het einde van de rally ook minstens € 750,-- gedoneerd hebben aan een goed doel naar keuze. In hun geval is dat het Ronald McDonald Kinderfonds.

Die 750 euro hebben ze nog lang niet bij elkaar... Nu hebben ze ook nog wel even de tijd natuurlijk (tot 23 juni). Maar elke donatie is tegelijk ook een leuke opsteker voor ze, en stiekem hopen ze zelfs dat ze die 750 euro fors voorbij kunnen komen, omdat dit doel ze erg na aan het hart ligt...

Dus, kun je misschien een eurootje (of 2?) missen, dan kun je die HIER kwijt 😏
Je donatie gaat dan rechtstreeks gelijk naar het Ronald McDonald Kinderfonds, dus je weet zeker dat het op de juiste plek terechtkomt. En de jongens springen een gat in de lucht bij elke donatie die er binnen komt, en elk eurootje telt daarbij!

https://www.buurmanenbuurmanopreis.nl/

6 opmerkingen:

Unknown zei

Hi mam wel heel leuk geschreven en thanks voor je stukje!!!!! Groetjes michel en ik

Mies zei

O js, dat had je al eens verteld. Ik ga die website in de gaten houden.

Aragog zei

Er zit zelfs een Michel in het team hè, nou dan moet het toch wel goed gaan! ;-)

Anoniem zei

Ik vind het hartstikke leuk en ben stiekem best een tikkie jaloers!
Christina
(reageren met mijn google account mag helaas niet meer op jouw site)

Aragog zei

1. geen idee waar het aan ligt dat een aantal mensen alleen nog maar kan reageren als anoniem (o.a. Char ook), ik heb geen enkele restrictie gezet, antwoorden op mijn blog staat zo open als het maar kan!

2.Ik zou ook dolgraag met ze mee willen! Stel je voor, in elk van die landen een cache vinden! Rick heeft aangeboden om de cache op de Noordkaap met mijn naam te loggen, maar dat is vals spelen, dus dat wil ik niet, maar.... ;-) Via de tracker zijn ze straks wel de gehele reis via internet te volgen, en dat lijkt me ook al heel gaaf! :-D

Mies zei

Altijd goed :-)