donderdag 7 maart 2019

Freedom!

Vrijheid, en dat geeft m´n auto me. Vandaag kreeg ik hem eindelijk terug nadat ie sinds 20 november (de dag van de operatie) uit logeren was bij afwisselend dochter en Mies. Ook al rijd ik er niet eens in, alleen al het idee dat het kan, dat ik erheen kan lopen, erin stappen en zomaar ergens naartoe rijden wanneer ik dat maar wil, geeft me al een gevoel van vrijheid. Nadat ik me de laatste tijd steeds meer opgesloten begin te voelen!

Vandaag dus de eerste dag zonder bestralingen. Ook ben ik wat vrijer omdat er niet meer 7 dagen per week iemand langskomt. Buurtzorg komt nu alleen nog op woensdag en zondag. De huishoudelijke hulp op dinsdag en dan nog een ochtend een kwartiertje om een extra was op te hangen. Maar 3 dagen per week komt er nu dus helemaal niemand meer voor mij zorgen, ook dat geeft een beetje vrijheid terug.

Ik werd vanochtend pas om half 12 wakker. Maar ik was wat down, voelde me moe, geen energie, depri... Dochterlief zou eigenlijk vanmiddag langskomen maar die plannen werden gewijzigd, in plaats daarvan kwam schoonzoon snel even aan de deur om me mijn autosleutels terug te geven.

Ik zat te denken om maar weer in bed te kruipen, ik had nog steeds m´n pyjama aan, het weer was niet geweldig en ik voelde me zo ongeveer als het weer. Toch mezelf maar een flinke schop onder de kont gegeven. Kleren aan, even een geocache uitgezocht die niet al te ver weg ligt, mezelf dwingen toch de deur uit te gaan, al is het ook maar voor eventjes. Het kan nu tenslotte weer! 😃


Vlak voor ik weg wilde gaan kreeg ik Mies aan de telefoon, die me iets wilde vragen. Ik vertelde hem dat ik net de deur uit ging, een cache zoeken, en daarna eten halen in zijn wijk. Hij wilde wel graag meedoen 😀

De achterkant van het Veenpark
We hebben in keiharde wind en met regen en natte sneeuw een cache gevonden vlak achter het Veenpark. Het was een leuk ritje, en we zijn even flink uitgewaaid en lekker fris geworden. Daarna samen naar de snackbar in Emmermeer die door een erg vriendelijke Chinese familie gerund wordt. Naast patat en snacks hebben ze ook een vrij complete menukaart met chinees eten. Ik haal daar wel vaker iets op, voor € 7,50 heb je een echt lekkere maaltijd met vooral veel verse groente!

Tjap Tjoy met mihoen

We hebben daar heel rustig op ons gemakje zitten eten en kletsen, met nog een softijsje toe. Na Mies thuis te hebben afgezet reed ik weer naar huis. En ik voel me nu een stuk beter dan voor ik de deur uit ging! Maar wat vaker weer de hort op gaan dus, want daar knap ik van op 😊

Geen opmerkingen: