dinsdag 12 maart 2019

Paracetamol, oftewel: woekerprijzen!

Ik slik sinds de operatie half november 3x daags 1000 mg paracetamol. Onder andere. 

Ook dat wordt niet meer door de ziektekostenverzekering vergoed, maar ach, zoveel zal dat toch wel niet schelen? Nou... heel erg veel zelfs! 😠

Op 22 januari bv kreeg ik een pot met 60 stuks geleverd via de Benu apotheek. Op recept, via de arts. 3x per dag is dat dus voor 20 dagen. Te betalen (door mijzelf natuurlijk) € 14,33!
Even googlen leert dat dat dus echt een woekerprijs is! Bovenstaande afbeelding van Apothekers paracetamol 500 mg. Voor 50 stuks daarvan betaal je bij de diverse winkels en apotheken 1 euro tot € 1,20.

Even rekenen dan maar: 60x 1000 is gelijk aan 120x 500.
120 x 500 kost zo her en der tussen de € 2,20 en € 3,00.

Op recept, maar zelf te betalen wegens niet vergoed door de zorgverzekering moet ik voor dezelfde dosis dus € 14,33 betalen! 

Nu ik van de oxycodon af ben en weer zelf een beetje kan nadenken valt me ineens op dat ik een stuk voordeliger ziek kan zijn dan wat ik officieel door de artsen via een recept voorgeschreven krijg! 😱😲😠😟

//Note to self: als het op is gewoon paracetamol halen bij de Jumbo, het Kruidvat, enz enz. Scheelt me sowieso dan een tientje per 20 dagen! 😲



2 opmerkingen:

Christina zei

Als je toch bij de Aldi bent: daar is de paracetamol iets van €0.39

Aragog zei

Ja joh, dit was ook echt de laatste keer dat ik ze bij de huisarts heb besteld... :o