zondag 31 maart 2019

Virtuele Wijkzuster

 
De picclijn in m'n linkerarm wordt 2x per week geflusht: doorgespoeld. Om de lijn (45 cm lang!) goed open te houden wordt er dan met een spuitje een zoutoplossing doorheen gespoten. De wijkzuster, die mij meestal verzorgt, is vrijdag zelf geopereerd. Ze heeft vaak een leerlinge bij zich, die zeer binnenkort afstudeert. Zij doet het flushen ook geregeld, om te oefenen, maar dat mag ze alleen doen onder supervisie van een gediplomeerde zuster...
 
Vandaag kwam het zo uit dat de leerlinge alleen bij me kwam. Eerst om me lekker te douchen, maar ook om daarna de picclijn te flushen. Bij gebrek aan gediplomeerde supervisie had ze zuster Liesbeth op de telefoon! Via haar mobieltje kon die meekijken, en indien nodig aanwijzingen geven. De moderne techniek staat voor niets! 😀
 
Ik zat er natuurlijk zelf ook bij, en ik kijk al maandenlang minstens 2x per week toe hoe m'n picclijn verzorgd wordt. Ik zou het inmiddels zelfs een volslagen leek kunnen laten doen, op mijn aanwijzingen... 😉
 
Ik had er dus alle vertrouwen in, en Janita zelf ook. En Liesbeth was er dus ook deze keer bij aanwezig, zij het dan op afstand 😊 Wel zielig voor haar dat ik haar de paaseitjes wel kon laten zien, maar dat ze die deze keer niet kon pakken 😜
 
Ik stelde al voor om de camera er dan de volgende keer ook maar bij aan te zetten als ik onder de douche word gezet? 😂😂😂

Geen opmerkingen: