donderdag 25 april 2019

SHARE, en Bookchoice cadeau

Ik doe sinds ik 50 werd mee aan SHARE, een onderzoek naar de leefsituatie van 50-plussers in Europa. SHARE, de Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe, is een grootschalig sociaal-wetenschappelijk onderzoek naar het leven van 50-plussers in heel Europa, van Noord- tot Zuid-, en Oost- tot West-Europa.

Eens in de paar jaar komt daarvoor een interviewster bij me thuis, die gedurende een uur allerlei vragen stelt. Ook krijg ik dan opdrachten, zoals bv een rijtje met 10 woorden memoriseren, dat ik nu en dan weer moet opdreunen, om te zien hoeveel ik me daarvan dan nog herinner. Maar ook bv elke keer knijpen in een gevalletje, om te zien wat de kracht in m'n handen is. Echt van alles en nog wat, leuk om te doen.

De beloning daarvoor is altijd een VVV cadeaubon van 15 euro, die ik gisteren binnen kreeg. Deze keer zat daar nog een extra cadeautje bij: een voucher voor 8 e-books van Bookchoice, die is geldig tot eind augustus.

Je kunt daar niet zelf kiezen welke boeken je wilt, er staan er gewoon 8 klaar om te downloaden, nadat ik mijn code invoer. Ik ga elke maand wel even kijken wat het aanbod is, want deze keer staan er niet echt boeken bij die ik normaal zou kiezen...

Altijd een fanatieke lezer geweest, kom ik daar nu vrijwel niet aan toe... terwijl ik er nu juist plenty tijd voor heb! Ik kan me ook wel goed concentreren, vooral nu ik van de oxycodon e.d. af ben en ik de pijnstilling krijg via een morfinepleister. Blij mee! Maar lezen... Af en toe lees ik een hoofdstuk (verhaal) uit Glopland, zie de log daarover (onder Boeken), maar dat is het ook wel. Terwijl ik zo veel boeken en e-books heb die ik graag eens wil lezen!

Wat ik tegenwoordig vooral doe is, al dan niet in bed, tv kijken. En dan het liefst zo simpel mogelijke reality programma's. TLC en zo. Return to Amish, Sister Wives, Seeking Sister Wife, My 600lb life, Love after Lockup. En programma's op National Geographic en op History. Restaurant Revolution. Oh ja, en Catfish op MTV... lol. Dr Phil en de Deurwaarders, Ik Vertrek en DNA onbekend, Spoorloos... Dat soort, dus. Het is me momenteel vaak al teveel om een aflevering van een serie te volgen, laat staan een hele film... 😕

En een groot voordeel van dit soort programma's is dat het niets uitmaakt als ik tussendoor even weg dommel, want ik heb dan niets gemist. Bovendien worden ze constant herhaald, dus dan kijk ik er midden in de nacht als ik niet slapen kan, gewoon nog eens naar 😆

Geen opmerkingen: