donderdag 25 april 2019

En weer opknappen...

Zoals al verwacht werd de chemo die ik gisteren krijgen zou, uitgesteld. Vervelend, want dat betekent dat ik er ook later van af ben, en in ieder geval al niet meer voordat zoonlief vertrekt voor de rally 😢

Ik heb me flink ziek gevoeld de afgelopen week, zeer weinig energie en dus ook amper iets gedaan. Beetje tv kijken, achter de pc hangen niets te doen, veel geslapen. Met het mooie weer ja, tijdens de Paasdagen!

Ik begin nu weer wat op te knappen, de meeste symptomen zijn zo goed als over al hoest ik nog wel wat, en heb ik het vooral nog behoorlijk benauwd als ik iets doe. Veel erger dan het de laatste maanden was...

Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Wederom bloed prikken, plus een röntgenfoto. Want die is afgelopen dinsdag ook gemaakt en daar was toen iets wazigs op te zien. De oncologe dacht aan een longembolie, of vocht, maar extra bloedonderzoek wees daar niet op. Hopelijk is die foto a.s. dinsdag ook weer normaal (voor mijn doen)!

Als dinsdag wel alle waardes goed zijn dan krijg ik komende woensdag 1 mei de 2e chemo...

Vanochtend kwam Elles gezellig en onverwacht langs. Ik had, zoals meestal als ik iemand verwacht, de voordeur op een kier gezet. Ik ben nu soms niet zo snel, en dan hoef ik niet op te staan om open te doen voor iemand die hier vaker komt, zoals Buurtzorg, of de HH (huishoudelijke hulp). Vandaag zou de HH komen om een was op te hangen. Maar in plaats daarvan kwam eerst Elles binnen! Een ideale gast, hihi. Ik bood haar koffie aan: graag, ik zet het zelf wel hoor, wil jij ook? En waar de koffiemelk in de koelkast te vinden is, weet ze ook allang 😀

Zij zegt dat als ik op straat loop, niemand aan me zien kan dat ik zo ziek ben. Meestal ziet ze het wel aan mensen als ze kanker hebben. Maar ik zie er niet grauw uit, heb geen ingevallen ogen, mijn haar is nog even dik en krullerig, en ik ben "gelukkig" ook nog steeds niets afgevallen. Dat laatste mag ik ook niet, en dus doe ik mijn best om voldoende calorieën binnen te krijgen, ook als ik totaal geen trek heb in eten. Desnoods middels saucijzenbroodjes, bananensoesjes, ijsjes, moorkoppen, enz 😋

De HH, die hier sinds januari 2x per week komt, zei toen dat zij altijd wel aan me kan zien hoe ik me voel, of het iets slechter gaat, of juist weer wat beter...


Geen opmerkingen: