zaterdag 20 april 2019

Antibiotica

De laatste week tot de volgende chemo wilde ik vooral leuke dingen gaan doen. Genoeg opgeknapt, en in aanloop naar weer ziek worden er even lekker van genieten, vooral ook omdat het heerlijk weer zou worden. Maar helaas...

Zaterdag was ik naar de Intensive Care Contactdag samen met Liesbeth (Met een zalige lunch bij Van der Valk!), en daarna ging ik naar Logan's 9e verjaardag.  

Zondag haalde zoonlief me al op tijd op, en heb ik de hele dag in Borne genoten van m'n jongste 2 kleinkindjes, en vooral van JP, die er ineens achter kwam dat hij kan staan, op die kleine beentjes! :-) Het schijnt dat hij dat sinds zondag nu de hele tijd probeert, die loopt vast al op z'n eerste verjaardag!

JP 10 maandjes <3
Donderdagmiddag ben ik met Mies gaan geocachen. We hebben een aantal erg mooie caches gevonden! Ook erg leuk was het om toe te kijken hoe Mies een aantal ingewikkelde D1964 caches deed die ik allang heb :-D Ik liep wel al een paar dagen te hoesten. Het hoesten werd gedurende het cachen steeds erger, en ik kreeg het nu ook behoorlijk benauwd als ik stukjes liep :-(

Na het cachen hebben we weer lekker Chinees gegeten bij de snackbar in Emmermeer, waarna ik Mies thuis bracht, en daarna naar Char toe reed om mijn boodschappen te halen bij het Pick Up Point van Jumbo.

Daar besloten de kids dat ik niet meer in staat was om zelf naar huis te rijden, en dus werd ik thuisgebracht door schoonzoonlief, inclusief de boodschappen. En dochter liet me beloven dat ik de volgende ochtend direct contact zou opnemen met mijn oncologe.

Toen ik haar aan de telefoon kreeg wilde ze dat ik bloed liet prikken (ik had nog een formulier) en daarna naar haar toe kwam. Nog best lastig telefoneren, want mijn stem was nu ook zo goed als weg :-(

Eigenlijk wilde ze me direct laten opnemen, en ik kwam er daarna achter dat Char dat ook al verwacht had... Ik was het daar niet helemaal (helemaal niet) mee eens. Ik kreeg antibiotica omdat ik ontstekingswaardes in mijn bloed heb. Maar wegens lang weekend en zo zouden er toch geen onderzoeken plaats gaan vinden. En in bed liggen met antibiotica doe ik liever thuis dan in het ziekenhuis. Bovendien waren mijn boodschappen ook een stuk lekkerder dan het eten in het plaatselijke ziekenhuis, lol!

Ik mocht dus gelukkig wel weer naar huis, hoewel de oncologe aan de telefoon tegen de longarts zei dat ik een zieke indruk maak en er slecht uit zie (en bedankt...). Ook moet ik direct de Spoedeisende Hulp bellen als mijn temperatuur 38,5 is, maar gelukkig blijft die steeds steken op rond de 37,5 :-)

Gisteravond kwam zoonlief, die een uitsmijter voor me maakte met een salade erbij. Het grootste deel kreeg ik nog op ook. Hij ging rond half 2 vannacht weg. Daarna heb ik de hele nacht geslapen, en een groot deel van vandaag ook. Ik probeer elke paar uur als ik wakker word iets te eten, neem braaf op tijd alle medicatie in, en zowaar wordt het hoesten al iets minder. Mijn stem heb ik nog niet helemaal terug.

Vanmiddag kwam Mies nog even langs, en heb ik zowaar ook zitten knutselen aan een nieuwe TB (geocaching). Nu ga ik zo even wat lekkere broodjes maken, en dan maar weer te bedde.

 

A.s. dinsdag moest ik bloed laten prikken en op consult komen om te zien of ik dan genoeg hersteld was om woensdag de volgende chemo te krijgen. Dat is nu helemaal de vraag, maar ik moet in ieder geval tóch dinsdag weer bloed laten prikken en bij haar langs komen. En dan zie ik wel of de chemo door zal gaan, hoewel ik het erg betwijfel...

Ik voel me vooral grieperig en verkouden, maar het is dus niet slechts een virusje, want in mijn bloed werden ook ontstekingswaarden gevonden. Vandaar dus antibiotica (Amoxicilline). 

Geen opmerkingen: