zaterdag 11 mei 2019

Alles onder controle :-)

Gisteren was de controle na de chemo, altijd zo'n 10 dagen erna, oftewel midden tussen 2 chemokuren in. Ik vond het best spannend deze keer, omdat de vorige keer mijn bloedwaardes toen zo slecht waren dat het de vraag was of de volgende kuur wel op tijd door kon gaan. Achteraf werd die dus een week uitgesteld toen.

Me zorgen maken was dus niet nodig geweest, want alles zag er prima uit! Wel natuurlijk iets lager dan "normaal", maar dat was het dan ook: weerstand, alle bloeddingetjes (bloedplaatjes, bloedlichaampjes e.d.) en m'n nierwaardes waren allemaal dan wel iets aan de lage kant, maar niet extreem laag zoals de vorige keer! 😀

Als ik nu verder niet ziek ga worden kan ik de volgende chemo volgens schema krijgen op 22 mei.

Of de behandelingen effect hebben? Dat is niet te zeggen. Oncologe: dit doen we allemaal voor de toekomst, om te voorkomen dat de kanker weer opduikt! 😉 Of er nog ergens iets kwaadaardigs zit is op dit moment dus niet te zien. Heel goed nieuws dus! Nog 2 chemo's te gaan en dan ben ik klaar, kan het volledige herstel beginnen, en leef ik daarna hopelijk nog heel lang, en super gelukkig!

Sinds woensdag voel ik me ook elke dag weer iets beter. De misselijkheid is over, m'n mond doet nog maar een heel klein beetje zeer, maar daar valt mee te leven. Wel ben ik nog erg zwak, moe, slap. Ik heb nu dus nog 11 dagen om weer iets van conditie op te bouwen voor de volgende ronde...

Hoe weinig energie ik kan hebben? Dat het eigenlijk al te veel is om zelf brood te smeren. Laat staan om te koken, dus het beste is dan dat er allerlei eten voor handen is dat ik alleen maar hoef te pakken. Daarbij probeer ik dan wel zo gezond mogelijk te eten, wat er ook aan ligt wat ik op dat moment eten kan gezien de bijwerkingen. Zoals bv lekker fris fruit...

Normaal eet ik elke dag een banaan, maar dat heb ik nu even niet gedaan omdat m'n kalium veel te hoog was. Wel had ik sinds dinsdag een meloen liggen. Maar als brood smeren al een hele opgave is, dan is een meloen slachten dat zeker! 😓

MeBoos
Donderdag had de meloen er zo genoeg van dat ie daar maar lekker lag te wezen maar niet op kon worden gegeten door mij, dat ie zichzelf transformeerde in een MeBoos. Ik heb de kids z'n selfie geappt, waarop zoonlief opperde om hem tegen de muur te gooien? Nou, dat vond ik zielig. Zoon: Ja een mes erin is vriendelijk...

MeBoos had zelf het mes al klaar gelegd!
Char was gisteren mee naar het ziekenhuis, en na thuiskomst ging zij hem dan e-i-n-d-e-l-i-j-k slachten! Net op tijd, want natuurlijk was MeBoos ook steeds rijper geworden. En lekker!!! Ik heb nog nooit zo'n zoete meloen gegeten! 😋 Ja, zei Char, hij is nu pas op z'n best...

Ondertussen liggen er alweer verse bananen en nectarines in de fruitschaal, en kan ik zelf ook weer brood smeren. En nu proberen om elke dag weer wat sterker worden, nu ik 11 dagen "vakantie" heb van het ziek zijn 😃

20 mei consult longarts (+ bloed prikken en röntgenfoto)
22 mei chemo nr 3

1 opmerking:

Mies zei

Heb je die zelf getransformeerd? Als ik een paar dagen op een mes zou liggen te wachten zou ik ook niet vriendelijk meer kijken :)