vrijdag 28 juni 2019

Shadow


Shadow woont hier nu alweer ruim 2 weken, en we kunnen het (meestal) prima met elkaar vinden. Hij is slim en leert best snel, maar net als kleine kinderen kan ie soms ook Oost-Indisch doof zijn, of net doen alsof ie iets niet snapt, hahaha!

Verlegen is ie totaal niet, eerst duurde het wel een hele 10 minuten voor ie op een nieuwe bezoeker af kwam, maar nu rent ie er al direct naartoe als er een onbekende binnen komt. Even kennis maken 😺 Je bent dus gewaarschuwd... lol

2 dikke vriendjes, Logan is helemaal weg van Shadow 💓
We hadden een lijstje met namen gemaakt, Shadow was Logan's suggestie. We liepen allemaal nogal te twijfelen over de juiste naam, totdat ik hem een keertje kwijt was, en uiteindelijk zag ik in een hoek  onder de buffetkast ineens een zwarte schaduw zitten...  Dat was toen dus wel duidelijk 😺

Shadow wordt heel graag geaaid, en dan hoor je hem aan de andere kant van de kamer nog spinnen! Gelukkig is het een echt aanhalig katje dus, een echt knuffeltje, net waar ik op hoopte 😽


De nieuwe krabpaal gebruikt ie heel erg veel. Hij klimt erin als een acrobaat, slaapt er vaak in of ligt helemaal bovenop lekker naar buiten te kijken. Ik heb hem nog geen één keer in de (bijpassende, lol) gordijnen zien hangen!


Mies z'n luiaard Wammes logeert nog steeds op het voeteneind bij mijn Tamski, maar de enige die steeds aangevallen wordt, is Wammes 🙀 Vechten om het meisje? 😾


Schoenen worden bij de veters uit de schoenenkast in de gang getrokken, en daarna woest en bruut aangevallen!
En na zo'n groot gevecht ben je natuurlijk moe en is het weer tijd voor een lekker dutje 😸
Ook zo leuk: de tekeningen van de kleinkinderen uit de voorkant van Frasers Ridge naar boven trekken met nagels en tandjes, hihi

Hij heeft meerdere vaste verstopplekjes. Hier o.a. het stokje dat eigenlijk alleen gebruikt zou worden om samen mee te spelen, en de verpakking van garen dat Christina naar me op heeft gestuurd 😹 Oh ja, en natuurlijk pal voor hem z'n spierwitte kleine muisje, dat is z'n favoriete speeltje 😺
De natte theedoeken en de plantenspuit staan er nu omheen als afschrikwekkend voorbeeld, nadat de vaas omging: er zitten van die leuke slierten aan en daar kun je aan trekken... 😞 De roos kreeg ik gistermiddag van zuster Roosmarijn als afscheidskadootje omdat zij vanaf volgende week ergens anders gaat werken, en ik nu minder zorg nodig ben.
Het is nog wel een echte baby, na een uurtje heel druk spelen ligt ie weer een paar uur uitgeteld te slapen. Meestal slaapt ie ergens op de krabpaal, maar als ik 's avonds in bed ga komt ie direct bij me liggen en daar blijft ie dan ook de hele nacht, soms zelfs gezellig bij mij onder het dekbed!

Naar boven laat ik hem nog niet, want er is beneden eerst nog genoeg voor hem te ontdekken, en te leren wat wel en niet mag, en kattenkwaad uit te halen 😼 Inmiddels is 3x stevig NEE zeggen al genoeg om verder rustig zelf te kunnen eten.... Niet over mijn toetsenbord lopen is lastiger af te leren, hij mag gerust op m'n bureau liggen als ik maar wel nog enigszins normaal kan typen...

Volgende keer dat Logan hier is ga ik hem vragen de kattenknikkerbaan in elkaar te zetten... dat zal Shadow vast ook wel heel erg leuk speelgoed vinden, maar ik ben daar zelf niet technisch genoeg voor 😕

3 opmerkingen:

Mies zei

Ik moet Wammes maar eens komen redden, de rest van de beesten op de bank maakt zich zorgen dat ze straks alleen nog flarden zullen terugkrijgen :-) En een katten-knikkerbaan, dat wordt nog wat, ben benieuwd hoe zo'n ding eruit ziet :-)
Nog nieuws over Billie trouwens?

Mies zei

Ben eigenlijk wel benieuwd of Tamski het nu moet ontgelden? Wammes doet de groeten vanaf de katloze bank :-)

Aragog zei

Nope, Tamski wordt niet naar omgekeken, hij vecht nu meest met zijn eigen panter/tijger knuffel :-)