zaterdag 22 juni 2019

You have to walk before you run

Maar even bloggen, nu ik toch een verplichte uitrustdag heb...

Sinds we Rick hebben uitgezwaaid, ruim 2 weken geleden, was ik alleen maar moe, uitgeput, en kon ik constant wel slapen. Ik viel bv in de stoel in slaap nadat ik pas een paar uur uit bed was, en werd dan 3 uur later weer wakker. Helemaal moe en buiten adem als ik van m'n stoel naar de voordeur liep... 

Van dat uitzwaaien in Groningen, en daarna heel gezellig naar Ikea enz, was ik de volgende dag compleet stijf, met spierpijn en al, alsof ik een marathon had gelopen. Na een paar dagen was dat wel weg, maar ik bleef dus ontzettend moe.

Maandagavond kwam de huisarts langs, dat doet ze wel vaker, even horen hoe het met me gaat, en of ik nog vragen heb? Toen ik haar dat vertelde, van die moeheid, wilde ze dat ik de volgende dag even langskwam, urine en bloed checken of ze een oorzaak vinden kon. Het ziekenhuis bellen (wat dan eigenlijk moet) doe ik liever niet meer, sinds ik door heb gekregen dat ze me daar dan meestal gelijk willen houden 😕

Hb gehalte (bloedarmoede) was wel laag, maar niet alarmerend, en passend bij de chemo's enz. Ik hoefde er dus niets extra's voor te krijgen, misschien een poosje toegeven aan die moeheid? Nou nee, want ik begon me al enorm te vervelen. Ondanks de lieve mensen om me heen die nu en dan langskomen, zoals dochter en haar gezin, Elles, en Mies. En de Buurtzusters natuurlijk. En Joke die op kraamvisite kwam voor Shadow 😀

Gisteren heb ik dus maar eens de stoute gympen aangetrokken, en ben ik in m'n uppie in m'n auto gestapt, dat was ook al heel lang geleden! Naar de Action, waar ik wat dingen op m'n verlanglijstje had staan. Ik parkeerde voor de Aldi, en moest toen nog zo'n 50 tot 100 meter lopen naar de Action. Dat redde ik net (om een voorbeeld te geven van hoeveel energie en conditie ik nog over heb...). Gelukkig kan ik wel nog behoorlijk goed lopen achter een winkelwagentje waar ik op kan leunen, dus ik ben de hele Action doorgelopen. Heel rustig aan, alles bekijkend, ik had de hele dag de tijd 😌

Daarna met wagentje en al terug naar de auto om m'n aankopen te lossen, en omdat ik toch al pal voor de Aldi stond... Daar ook de hele winkel door gelopen! Ik had m'n boodschappenkarretje mee, met voorbedachte rade, zodat ik niet zwaar hoefde te slepen, eventueel.

Nadat ook de Aldi aankopen in de kofferbak lagen moest het karretje nog terug naar Action. Terug lopen zonder de steun van een winkelwagen viel wederom erg tegen. Ik was blij toen ik in de auto zat en heb daar eerst een poosje bij zitten komen voor ik naar huis reed. Daar aangekomen begon ik al flink stijf te worden. Het is me gelukt de boodschappenkar uit de auto te halen, en naar huis te lopen. De auto stond pal voor het pad, dan 5 huizen voorbij tot het mijne... dat was 3x stoppen onderweg om uit te blazen! 😓

Eenmaal binnen ben ik direct gaan zitten, met een stukje vers gekochte appeltaart en een grote beker koud water. Minstens een half uur blijven zitten, moest ik van mezelf, voor ik met de loopfiets weer naar de auto terug zou gaan om de Action spullen op te halen. Maar zover kwam het niet.

Ik zat nog niet lang toen ik erg draaierig werd. Even later rennen naar de keuken waar ik net op tijd boven de wasbak hing 😨 Een half uurtje en 3x overgeven later viel de euro: zou dit komen van pure uitputting omdat ik veel te veel gedaan heb? Maar wat stelt dat nou voor, op je dooie gemakje even door Action en Aldi lopen... 😲

Ik heb Joke gebeld die gelukkig direct kwam om de rest uit m'n auto te gaan halen. En ik ben weer gaan doen wat ik al 2 weken doe, voornamelijk niets dus!

Vandaar, vandaag een uitrustdag. En zoals Char (te laat!) zei: voortaan maar 1 winkel per dag.
Tam zei gisteravond: you have to walk before you run.
En Mies woensdag, nadat hij me mee uit eten had genomen naar de Chinese snackbar, en we daarna nog een geocache hadden gezocht: Ik heb je op rantsoen gezet, ÊÊn cache per keer, anders had ik je van de Emmerschans moeten dragen. Volgende keer de Emmerhout cache doen?
  • Maandag mag ik weer voor de controles naar het ziekenhuis.
  • En als die goed zijn, en dat zal vast wel, dan krijg ik woensdag de allerlaatste chemo!  
  • Donderdag voor ik naar huis mag halen ze gelijk ook de picclijn uit m'n arm. 
En dan... zou als het goed is alle kanker weg moeten zijn! En begin ik aan het volgende project: herstellen van alles wat ik de afgelopen 10 maanden doorstaan heb, en weer wat conditie zien te krijgen. Ik heb al een nieuw zwempak gekocht, dat kwam maandag binnen. Want zonder picclijn mag ik eindelijk ook weer zwemmen, en dat is erg goed voor m'n conditie, voor m'n longen, en vast ook wel voor m'n humeur 😊

Tjap Tjoy eten bij Cafetaria Emmermeer, die door een Chinese familie gerund wordt. Naast friet en kroketten hebben ze ook een menukaart met Chinese gerechten. Voor € 7,50 krijg je een groot bord vol met nasi/bami/mihoen, stukjes rundvlees of kip, en vooral heel veel verse groenten. Erg lekker, en nog gezond ook! 😋

2 opmerkingen:

Mies zei

Mooi die verse groente. Moet je wel je bordje leeg eten, je paprika was lekker maar jij hebt het harder nodig 😃

Aragog zei

Ik had er al heel veel zelf van opgegeten, maar dat laatste paprika was me net ff te veel :-P