maandag 24 juni 2019

Goedgekeurd, woensdag chemo nr 4, de laatste!

Alle bloedwaardes waren natuurlijk weer erg laag, maar gelukkig wel net hoog genoeg voor de laatste chemo! Ik mocht nogmaals zelf beslissen of ik hem nog neem, of dat ik het wel genoeg vind zo. De laatste loodjes wegen inderdaad nu best zwaar. Maar natuurlijk ga ik deze nog doen! Toen ik in september de diagnose kreeg van de longarts zei hij dat hij de behandeling richtte op genezing, en heb ik beloofd dat ik dan alles zou doen wat hij nodig vond, en dus ook deze laatste chemo nog 😉

Of ik het nog wel vol kan houden? Jawel, het moet maar hè 😟
De ergste bijwerkingen (neuropathie in vingers en tenen, en blijvende gehoorschade) heb ik gelukkig nog steeds niet. Mijn haar wordt wel dunner, oftewel: ieder mens verliest haren, maar wat ik verlies wordt al maanden niet meer vervangen door nieuwe. Vóór de 1e chemo bv heb ik mijn benen onthaard, en die zijn nu nog steeds helemaal kaal. Char kan duidelijk zien dat mijn scheiding breder en zichtbaarder is, en ik voel dat vooral bovenop mijn hoofd m'n haar erg dun is geworden, vergeleken met hoe het normaal is. Maar je ziet het niet, het lijkt nog steeds een aardige bos redelijk krullend haar. En het gaat tzt allemaal ook weer gewoon terug groeien.

Donderdag als de chemo achter de rug is en ik weer naar huis mag, wordt de picclijn eerst nog verwijderd. Het wondje is snel dicht, dus a.s. weekend kan ik al zwemmen, of heerlijk weer in bad liggen!

Een week of 4 na deze laatste chemo, dus rond eind juli, mag ik beginnen met revalideren. Daarvoor krijg ik een verwijsbrief, en ik kan kiezen uit diverse fysiotherapeuten. Ook wel in het ziekenhuis zelf, maar dat raadde ze me af wegens lange wachtlijst. Ik heb de namen van enkele praktijken gekregen die hier ervaring mee hebben, waaronder Cure, waar ik ook al yoga heb...

En dat zwemmen erg goed voor me is! Dat wist ik zelf ook al... Ik kan niet wachten tot de picclijn er eindelijk uit is, en Jade ook niet 😀

En daarna eens per 2 maanden op controle komen, bloedonderzoek, longfoto... en als daar aanleiding toe is een scan. Dat gaat spannend worden, wachten op uitslagen heb ik dit hele traject door steeds het allerzwaarste gevonden!
mijn nieuwe zwempak :-)

1 opmerking:

Mies zei

Sterkte met de laatste loodjes!