vrijdag 19 juli 2019

Moe...

Eergisteren kwam Mies langs, vragen of hij soms wat blogs van mij gemist had? Want ik had al 10 dagen niets nieuws meer gepost...

Klopt, en hij had niets gemist, want ik had niets gepost. Ik had genoeg te vertellen, maar ik was zelfs te moe om te bloggen. Zo ontzettend moe... En niet lekker moe van even slapen en je bent weer fit, of moe van erg veel gedaan te hebben. Maar een compleet lamgeslagen en uitgeput moe. Te moe om eten te maken, te moe om me aan te kleden, te moe voor alles.

Ik slaap netjes 7 a 8 uur, sta op tijd op, tussen 8 en 9, en zit dan een paar uur nieuws en facebook te lezen en mijn tijd te verdoen. Dan aankleden, wegens te laat voor ontbijt dan maar lunch maken en opeten, en als dat zo ongeveer op is val ik in m'n stoel in slaap en word dan pas uren later weer wakker, eind van de middag. Vervolgens heb ik geen trek en geen zin om eten te maken, enz.



Lopen gaat erg moeizaam, alsof ik door dikke modder loop te waden. Uitgeput als ik naar de keuken loop, totaal buiten adem als ik de trap op loop. Ik ben diverse keren met Char de deur uit geweest, leuke dingen gedaan! Maar dan val ik gewoon in de auto naast haar in slaap... lol.

Vandaag heb ik mezelf gedwongen weer eens alleen naar buiten te gaan, en zelf weer in m'n eigen auto te rijden. Dat was al minstens 3 weken geleden. De laatste chemo is nu ook 3 weken geleden, en ik hoop dat de moeheid nu eens af gaat lopen! Maandag voor controle naar de longarts, plus bloedonderzoek en een röntgenfoto...


Na het aankleden vanochtend vond ik me er niet uitzien! Mijn haar leek dor en dood en wilde niet zitten zoals ik het wilde. Ik vond ook dat ik er de laatste tijd echt slecht uitzie. Vooral sinds ik een paar dagen geleden zag dat ik vrijwel geen wimpers meer heb, alleen wat erg kleine haartjes als ik een close-up van mijn ogen maak met m'n mobiel. Met het blote oog zie je ze amper. Terwijl ik er juist altijd trots op was dat ik zulke dikke lange wimpers heb...


Zo flink uitvergroot zie ik al weer wat miniatuur wimpers!
Mijn haar ziet er nog wel redelijk uit van een afstandje, maar het voelt wel heel dun, vergeleken met "normaal". En dus: allereerst maar eens richting de kapper!

Die me leuk geknipt heeft, daar knap je gelijk van op! Plus van wat ze zei: Je haar is echt niet dood hoor, het ziet er zelfs best gezond uit. En dat het niet zit, dat pluizige? Dat zijn allemaal kleine nieuwe haartjes! Het lijkt er volgens haar op dat ik al druk bezig ben nieuw haar te krijgen, dat alle kanten op staat en nog erger krult dan mijn "oude" haar. Vandaar dus dat het niet zit. Niets aan doen, volgens haar is het herstel dus al bezig :-)

Dat ik voor de rest amper nog ergens haar heb, zoals op m'n armen en benen, daar valt heel goed mee te leven, vooral nu in de zomer, hihi. Dat mag van mij nog wel een poosje weg blijven ook!

Na geregeld oefenen met selfies maken heb ik er nu waarempel een paar gemaakt die ik durf te laten zien... Ik moet nog wel blijven oefenen, de volgende keer gelijk met het glimlachen bv ook even m'n buik intrekken... En de duckface heb ik nog niet onder de knie :-D


Geen opmerkingen: