maandag 12 augustus 2019

Logeren bij oma

Zijn 2 grootste hobby's: lezen en eten 😃
Vrijdagochtend werd kleinzoon hier gedropt. Hun kampeervakantie was weer afgelopen, en hij kan slecht tegen de chaos van alles inpakken, tent afbreken enz. Dus met de eerste lading spullen die naar huis werd gebracht kwam hond Hunter mee, die eerst thuis werd afgezet, en Logan die bij mij kwam "schuilen" tot alles thuis weer enigszins normaal was. Leuk van vakantie is o.a. dat er dan 3 zendingen van de Donald Duck op de mat liggen! 😉 Dit was gelijk ook de eerste keer dat ik weer eens op hem paste, sinds mijn ziekte.

Zoals elk 9-jarig jongetje is hij een echt rupsje nooit genoeg: Oma ik heb honger. Heb je vanochtend dan geen ontbijt gehad? Nee, er was geen eten meer in de tent... 😂


Zondag kwam dochterlief langs, met Jade. Van iedereen denk ik dat zij er nog het meeste last van heeft gehad dat ik ziek was. En nu ik haar bijna 3 weken amper gezien heb omdat ze op vakantie waren, hangt ze constant om m'n nek. Toen mama zondag weer naar huis wilde, wilde ze dan ook echt niet mee: Ik wil bij oma blijven! Char probeerde het nog even maar toen gaven we maar toe.

Maar ik had wel afgesproken dat ik aan het eind van de middag met Mies ging geocachen. Dat vind ik ook leuk! zei Jade. Vooruit dan maar, terwijl wij weg waren zou mama hier een tas met logeerspullen droppen, en de onmisbare Blacky en Beh.

We hebben 6 caches gevonden van de legpuzzels die ik vorige week op had gelost. In Barger-Oosterveld, dus vlak bij huis. Halverwege was het al lang voorbij haar avondeten tijd en zijn we neergestreken bij de plaatselijke snackbar, waar ze zowaar ook een soort van Happy Meal hadden!


Weer thuis mocht ze kiezen tussen ranja of een ijsje... En om 10 uur lag ze eindelijk, met alle knuffels,  in oma's bed. Voor het eerst weer gewoon lekker bij mij slapen sinds ik alweer bijna een jaar geleden ziek geworden ben. Hopelijk dringt het nu ook tot haar door dat oma echt weer beter is, al heeft mama haar wel uitgelegd dat oma nog wel weer wat sterker moet worden...

Nu nog weer samen zwemmen! Dat staat al een poosje op de planning, maar er komt telkens iets tussen, zoals rond haar verjaardag haar zwaarbeschadigde teentje... 😕

1 opmerking:

Mies zei

Was gezellig, samen cachen, Jade heeft goed geholpen!