woensdag 11 september 2019

Fietstest en Oefengroep

Vanmiddag heb ik een fietstest gedaan bij Fysio. Daarvoor moest ik met een band om de borst die dingen meet een tijdje fietsen op een hometrainer.

Ik moest tussen de 70 en 80 blijven (geen idee wat die getallen inhouden, niet de snelheid in elk geval, lol). Zodra ik onder de 60 kwam was ik "af".

Elke 10 seconden maakte zij het fietsen zwaarder, na 125 (watt?) kwam ik heel even op 59, en was ik dus AF, en klaar. Ze zei dat ik het erg goed gedaan heb, maar zou ze dat niet tegen iedereen zeggen?๐Ÿ˜‚

Zelf had ik m'n zuurstofmeter meegenomen, en die was goed! Toen ik begon had ik 98%, wat echt heel goed is, maar ik merk zelf ook wel dat m'n ademhaling langzaamaan steeds beter wordt. Toen ik "af" was stond ie nog op 92, terwijl ik bij fysio in het ziekenhuis dan vaak ruim onder de 90 uitkwam. Ook was ik heel snel weer terug op 97 รก 98 ๐Ÿ˜€

Ademhaling dus goed, en volgens de fysio was het fietsen dat ook. Zodoende mag ik volgende week vrijdag beginnen in de oefengroep. Dat is elke week een uur lang in de zaal oefeningen doen. Als dat goed gaat gaan we daarmee door, en eventueel later naar 2x per week een uur. Lukt het allemaal nog niet zo best dan wordt het eerst oefeningen doen in het zwembad, ook niet verkeerd ๐Ÿ˜Š

Ondertussen heb ik ook nog steeds de app met oefeningen, die ik minstens 2x per week thuis kan doen, wanneer het mij uitkomt. Die gaan ook al wat beter dan in het begin! In de app geef ik dan aan per oefening hoeveel keer ik die gedaan heb, en hoe het ging: er is een pijnschaal, van geen pijn tot ernstige pijn. En ik kan er iets in zetten, bv na afloop last van m'n rug, of zoiets. De fysio kan dan zien of daar een lijn in zit, of het steeds beter gaat, of niet, enz.

Geen opmerkingen: