donderdag 19 september 2019

Pedicure

Van verveling maar een foto van Mies gemaakt, helaas zaten we niet vlak naast elkaar dus gezellig kletsen was lastig 😲
"Vroeger" ging ik geregeld naar Rocas, de pedicure-opleiding hier in Emmen. Daar was ik dan model oftewel proefkonijn voor de leerlingen. Op een gegeven moment hadden ze er kennelijk genoeg, en werd ik niet meer gebeld. Tot vorige winter (u staat nog steeds in onze kaartenbak), maar toen was ik druk met al dat ziekenhuisgedoe en dus heb ik ze maar doorverwezen naar Michel, die er eerder ook altijd al heen ging.

En toen stuurde hij een foto terug, hihi
Nu hadden ze hem weer gebeld omdat ze weer nieuwe modellen zochten, en had hij gezegd dat hij een vriendin heeft die net kanker heeft gehad... Oh dan moet zij dus een oncologische pedicure hebben, nou laten ze die nu net ook in opleiding hebben! En of ik Rocas zelf even wilde bellen om wat vragen te beantwoorden?
Close-up van mijn voeten
En zo zaten we daar dinsdag dan samen, Mies had mij opgehaald. Vanwege leerlingen moet je er altijd wel wat tijd voor uittrekken, we moesten er om 1 uur zijn en het was al na 3 uur dat we klaar waren. Maar ik heb weer keurig nette nagels, en heerlijk zachte voetjes 😊

Ik had een gezellige pedicure, die volgens mij uit Alkmaar kwam, aan haar accent te horen. Bijna goed: ze is een Zaankanter. Maar haar moeder kwam uit West-Friesland, en ze had wel een aantal jaren in Alkmaar gewoond. Dus gezellig over Beverwijk (daar had zij ook nog eens gewoond) en omstreken gepraat 😀

Je kunt ook wel effect zien aan m'n voeten van m'n ziekte. Mijn kalknagels bv groeien uit tot weer normale nagels! (Als het weer kalknagels worden gewoon maar ff weer een chemokuurtje doen dus? 😱 ). En eelt heb ik vrijwel niet meer, dat is er gewoonweg van af gevallen door het vele in bed liggen, in het ziekenhuis en thuis.

Helaas moet Mies veel eerder weer terugkomen dan ik, het zou wel gezellig zijn als we dan in november wel weer tegelijk moeten/mogen 😏

1 opmerking:

Mies zei

Mijn vvoeten hebben eerder en vaker onderhoud nodig dan die van jou, ik zou nu wel weer heen kunnen. Plannen we in november gewoon weer samen, dan heb ik wel weer eelt en kloven gekweekt :-)