vrijdag 20 september 2019

En nu doe ik vandaag verder niets meer!

Nou ja, lekker in een stoel zitten haken of breien 😀

Vanmorgen ben ik voor het eerst naar de Oefengroep geweest. Dat is nu eerst elke vrijdag van 11 tot 12, maar als dat goed gaat komt daar over een poosje ook de dinsdag nog bij. Dat is fitnessen bij de fysiotherapeut. In een groepje van 4, ieder individueel naar eigen kunnen.

Fietsen, dan legpress, dan shoulder pull-down, 4x 10 squats met een zware bal in je handen: staan = bal boven je hoofd tillen, naar beneden = bal ook naar beneden. Tussendoor geregeld het welbekende klemmetje op een vinger om m'n polsslag en zuurstof te monitoren. Beiden herstelden zich steeds best wel snel 💪

En ik moest nog iets ingewikkelds doen met een bal: met 1 been omhoog de bal tegen de muur gooien, weer vangen en dan de bal onder het opgeheven been door halen. Dat was voor je balans. Nou dat heb ik dus niet, bij de eerste pogingen moest ze me tegenhouden anders was ik omgevallen 😣 Dus toen mocht ik dat laatste deel overslaan: doe maar alleen de bal tegen de muur gooien en weer opvangen met 1 been omhoog. 

Toen nog een oefening die lijkt op skiën, linkerbeen omhoog en tegelijk met rechterarm een soort flexibele skistok van je af duwen, en vv. Pijnlijk! Daarna nog weer een stukje fietsen. Na afloop zei ze dat ik het heel goed gedaan heb, en dat het haar best meeviel... daarover verschillen we dan van mening, hahaha!

En toen nog die 2 trappen omhoog, en strompelen naar de parkeerplaats waar mijn auto natuurlijk veel te ver weg stond. Nu zit ik, en ik denk niet dat het me lukt om vandaag nog weer uit deze stoel omhoog te komen, lol. 



Gisteravond heb ik net de 2e pannenlap voor Buurtzuster Liesbeth af gekregen, maar ik heb nog wel meer haak- en breiwerkjes liggen, eens kijken waar ik nu verder mee ga 😊

  • Waarom krijg ik zoveel beenoefeningen? Mijn benen zijn best sterk...
  • Omdat je benen heel grote spieren hebben die erg veel zuurstof nodig zijn als je ze gebruikt
  • Weer wat geleerd! 😏

Geen opmerkingen: