donderdag 26 september 2019

Bevolkingsonderzoek Darmkanker


Dat lag hier al sinds half augustus, of zo. Vandaag besloten dat dit nu maar eens afgehandeld moest worden.
Ik heb alles goed doorgenomen, en de instructies nauwgezet opgevolgd. Het pakje ligt klaar om zo meteen op de post te gaan.

In de brief stond ook dat, als je wilt dat je huisarts bericht krijgt als er iets gevonden wordt, je de gegevens van je huisarts door moet geven vóórdat het op de post gaat... Maar dat is niet zo eenvoudig als het klinkt!

De gegevens van de huisarts kun je doorgeven met je DigiD op de website www.bevolkingsonderzoeknederland.nl

Simpel? Nou, niet echt:

Geen verbinding gemaakt: mogelijk beveiligingsprobleem
Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar digid.nl, omdat deze website een beveiligde verbinding vereist.
Wat kunt u hieraan doen?
digid.nl heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.
Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.


Okay, wel jammer maar dat maakt niet uit, want er staat ook een telefoonnummer bij (bellen op werkdagen tussen 9 en 5), en het is binnen kantoortijd op donderdag, dat moet lukken! Toch?

Mis! Ik was de 5e wachtende in de rij. Na een paar minuten kreeg ik een voicemailbericht: Wij zijn vandaag afwezig!

Ondertussen moest ik wel nog steeds de gegevens van m'n huisarts doorgeven vóór het op de post gaat, en moet het pakje vóór vrijdag verzonden worden, want het moet binnen 24 uur bij ze binnen zijn en verwerkt worden... en als ik het op vrijdag verstuur komt het vast pas op maandag bij ze aan, en dat is dan 3x 24 uur te laat.

Ik heb ze maar 2 e-mails gestuurd. Eentje met de gegevens van mijn huisarts erin, met de mededeling dat ik hoop dat hun mailserver er niet toevallig ook net uit ligt, en eentje met officieel een klacht dat hun website onder Firefox niet werkt omdat er een fout certificaat gebruikt is...

Firefox vertrouwt deze website niet, omdat een certificaat wordt gebruikt dat niet geldig is voor digid.nl. Het certificaat is alleen geldig voor prod.digid.nl.

1 opmerking:

Aragog zei

Ik kreeg later meerdere e-mails: dat het resultaat door werd gegeven aan mijn huisarts. En dat de klacht over de website onderzocht gaat worden. En dat helaas de telefoon niet constant bemand kan worden wegens drukte. Inmiddels kwam er ook een brief: er was niets verontrustends aangetroffen :-)