zaterdag 14 maart 2020

Kleur!

Van deze kleuren, of eigenlijk dan met felrood ipv donkerblauw (maar dat kan misschien nog worden aangepast, of ik laat het zo...) Ik zou ook de donkerblauwe gewoon weg kunnen laten, maar omdat mijn winterjas rood is zou rood erbij wel het mooiste zijn... denk denk denk
Wil ik deze kol maken, met dubbele draad, lekker dik dus! En als er genoeg garen over blijft maak ik dezelfde voor Jade. Nu alleen nog het patroon "even" terugvinden, want ik had in die email het plaatje opgeslagen maar nu ben ik de blog kwijt waar ie op stond, grrrrr   

Van inmiddels morgen alweer 2 weken thuis zitten in isolatie, waarvan sinds dinsdag zelfs Char en de kleinkids ook niet meer langs zullen komen tot het corona virus weg is, word ik soms niet erg vrolijk. Over het algemeen red ik het wel, die eenzame opsluiting. Maar ik had nu toch echt even een boost nodig. En zodoende is niet handwerkende dochterlief vanmiddag voor mij naar een handwerkzaak gereden, gewapend met een email van wat ik zo ongeveer zou willen maken. Alise uit Klazienaveen handwerkt dus wel, en zij had gelukkig gelijk door wat ik nodig ben :-)

Een Scheepjes Whirl van 225 gram: 760 Cotton Candy Man. Ik had een aantal fellere kleuren doorgegeven, maar die waren er niet (meer). Ik vind dingen vaak pas mooi als ze al 2 jaar of zo uit zijn, en dan inmiddels amper nog verkrijgbaar :-( Dit is voldoende voor een mooie kant-achtige omslagdoek, nu alleen nog een leuk (haak) patroon ervoor vinden :-)

Dit moest ook echt wel vandaag, want ik zie gewone winkels (niet-supermarkten) ook al sluiten vanwege corona, vooral de kleinere met slechts 1 of weinig personeel. Dus voordat ook het hobbyhoekje/handwerkwinkeltje dicht gaat maar even groot inslaan!

Ik heb natuurlijk altijd wel garen in huis, maar op den duur houdt het op. Ik heb recent alles in kaart gebracht wat ik nog heb liggen, en dat waren helaas alleen maar saaie kleuren: donkere groenen en blauwen, grijs, beige... niets om echt iets leuks mee te kunnen maken. 

En dan deze 9 kleuren plus zwart en wit :-)

Om de Simply Mad Throw te haken! Als ik in de rolstoel zit heb ik al verschillende dekens gebruikt, want m'n benen worden dan erg koud, bv naar de dierentuin van de winter met zowel Char & Co als met Mies. De dekens die ik heb zijn dan 3 dubbel opgevouwen en vallen steeds uit elkaar, en komen dan op straat terecht, en/of tussen de wielen. Dus ik wil nu een mooie precies pas deken maken om m'n benen/schoot lekker warm te houden :-) Dit patroon kwam uit een enorme keuze als mooiste uit de bus. Het leuke aan deze is dat ie met 2 draden tegelijk gemaakt wordt, maar telkens vervang je dan 1 van die 2 door een andere kleur. Dus met 9 kleuren lijken ze telkens in elkaar over te lopen
Ziezo, ik heb in elk geval voorlopig genoeg te doen! :-D


Eén van al deze projecten is ook al wel genoeg om me een poosje bezig te houden, maar zoals alle handwerksters gaat ook mij het op den duur vervelen, en dan wil ik weer even iets anders gaan doen. Breien afwisselen met haken, weer eens even een totaal andere steek enz. Ik ben altijd graag met veel dingen tegelijk bezig, en per dag kijk ik dan waar ik zin in heb, lol...

Geen opmerkingen: