zaterdag 14 maart 2020

Waslap

Iets donkerder dan ie in het echt is, onder de lamp van de badkamer
Als ik te lang aan iets groots werk gaat het me altijd vervelen. Daarom maar even iets kleins tussendoor: een waslap van 1 draad paars en 1 draad alle soorten kleine restjes roze en rood die ik kon vinden. Ruimt lekker op, weggooien vind ik altijd zonde ๐Ÿ˜€

Iets feller dan ie in het echt is, bij een raam (daglicht dus)
Een waslap? Tja, ik had er ook nog nooit van gehoord, tot ik meer bezig ben de laatste tijd op Ravelry, waar je heel veel Engelse en Amerikaanse handwerkers/sters tegenkomt. Washcloth noemen ze het, en de tegenhanger Dishcloth (vaatdoekje). Als je washcloth intikt bij Google en dan kiest voor Afbeeldingen gaat er een wereld voor je open, lol. Ik heb eerst maar een simpel patroontje gekozen, maar je kunt er eindeloos mee variรซren.

Wel lekker soepel :-)

Op zich heeft het wel wat. Het is ook best te gebruiken als pannenlap, hoewel dit wat dunner en vooral veel zachter en soepeler is dan hoe ik pannenlappen haak. Zacht en toch ook een soort van ruw, om dode huidcellen te verwijderen. Ja, het heeft echt wel wat, denk ik ๐Ÿ˜Š

Shadow past hem ook ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Vooral handig als je wat restjes katoen op wilt maken, en katoen doet het ook prima in de wasmachine, ideaal ๐Ÿ˜‰



Geen opmerkingen: