maandag 13 juli 2020

Afgekeurd

Zojuist werd ik gebeld door de arbeidsdeskundige van het UWV, na vorige week maandag een videogesprek met hun arts. Ik ben bij deze 100% afgekeurd, er is geen zicht op een mogelijk herstel van hoe het nu is, dus ik ga per augustus een IVA uitkering krijgen.

Geen sollicitatieplicht meer, geen gedoe meer met UWV (hoop ik). Wel een goede uitkering want ze gaan uit van mijn laatste volledig gewerkte jaar bij Dynniq, dat is dan 2017.

Ergens valt er een druk weg, maar ergens voelt het ook wat rot. Ik vond mijn baan heel erg leuk, en zoiets komt nu nooit weer. En het voelt een beetje van: ik ben niet meer nodig, niemand wil me meer...

Wel apart nu in corona tijd. Zolang ik ziek ben, sinds augustus 2018 dus, ben ik nog nooit bij een arts van het UWV geweest. Eerst omdat ik tot eind juni vorig jaar nog steeds behandeld werd en er niet naartoe kon, en toen door corona. Ik werd eens in de paar maanden door de UWV arts gebeld, en zelfs nu is alles dus volledig telefonisch gegaan, en met 1 videogesprek.

Einde werkzaam leven, einde UWV gedoe, einde sollicitatieplicht enz.
Vanaf nu ben ik "met pensioen" ;-)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dan nu des te meer tijd voor je creativiteit. Geo caching. De oma uithangen. Enz enz.

AnneRie zei

Het went vanzelf Sjouwke.