maandag 20 juli 2020

Cachen met Mies in Rütenbrock en Ter Apel


Bij het Rütenbrocker Heimathaus vonden we aardig vlot de cache, het was gelukkig laag water, maar we hebben daar ook nog een poos rondgewandeld, want wat is het daar mooi! Het was gesloten, dus we hadden het rijk alleen :-)


Nou ja, alleen... De ganzen hadden het nogal op Mies voorzien, verder lopen betekende door een sluis van 2 hekjes gaan, maar daar konden de ganzen ook vrij komen. Dus wij keerden toch liever maar weer om. Er was ook een vijver, een groot kippenhok met bewoners, een insectenhotel, veel fruitbomen, een ouderwetse omhegde moestuin met groenten en kruiden, echt een paradijsje!


Hiervoor vonden we een cache bij de ingang van het kerkhof, dat was even tricky want het betrof een nano, en pal binnen het hek stonden mensen bij een graf. Dat was dus echt heel sneaky zoeken. Gelukkig had ik die heel snel in handen en hebben we hem toen in de auto gelogd, voor ik hem nogmaals sneaky, weer terug op z'n plek zette.

Rütenbrauker Fiesling #1 konden we niet vinden, we hebben flink lang gezocht, ook in een grote cirkel eromheen, maar helaas, dit werd een DNF :-(


Nadat we de 3 caches bij Rütenbrock hadden gezocht gingen we weer terug de grens over, naar Ter Apel. Daar ben ik voor het eerst sinds februari weer in een supermarkt geweest. Mies was zo lief om het winkelwagentje voor me schoon te maken, en natuurlijk had ik mijn mondkapje op! Ook in de auto hadden we steeds allebei een mondkapje op, wel zo veilig ;-)

Echt iets nodig had ik niet, wel een paar dingetjes gekocht, maar woensdag komt Jumbo hier, zoals steeds, weer mijn boodschappen thuisbrengen. Het was wel leuk om eindelijk weer eens in een winkel te zijn, maar tegen het laatste werd het me er toch te druk. Buiten zijn we eerst eens bij gaan komen met een lekker ijsje :-D Mijn eerste terrasbezoek van dit jaar!


Ik had Mies al eens verteld van Ol' Graitje, de eerste Nederlandse kabelbaan voor voetgangers. Vroeger reed hier een stoomtram, waar die het kanaal overstak kon je nog zien door een stuk cement waar ooit de brug lag. Deze kabelbaan is gemaakt naar het model van de vroegere tramlocomotief, je kunt jezelf hier handmatig het kanaal over zetten. Helaas ging dit goed, middenin blijven steken (of erger) had een leuke video op kunnen leveren :-) 

Hij moest er alleen in, want ik heb deze al eens gedaan. Het is een Virtual: je hoeft alleen maar een foto van jezelf met Ol' Graitje te loggen. Maar het is natuurlijk veel leuker om ook de oversteek te maken, als je hier dan toch bent ;-)


Hierna naar nog een Virtual die ik zelf al eens gedaan had: de oude RSG van Ter Apel, een enorm schoolgebouw in de stijl van de Amsterdamse School, zowel binnen als buiten. Ook deze kon Mies loggen door een foto van hem zelf te plaatsen met het gebouw erbij op.


Inmiddels was het al na etenstijd, en zijn we naar Emmermeer gereden, naar onze favoriete snackbar daar die een complete Chinese menukaart voert. Heerlijk gegeten, waarna Mies me naar huis heeft gebracht, het was toen al na 9 uur....


Thuis vond ik berichten op Messenger van Mies' broer, die zich ongerust maakte over zijn auto waar we mee weg waren, over het bier dat Mies voor hem mee zou brengen, maar vooral ook over zijn broertje. Michels telefoon was allang helemaal leeg, en z'n broer had mijn nummer (nog) niet... Hij had ons rond 6 uur al wel weer terug verwacht, lol...

3 opmerkingen:

Mies zei

Het was een gezellige dag, ondanks dat ik je de actiefoto's "te water" niet kon bieden, en broertje vergaf me de late bier-levering. Ik zal hem je nummer geven als we weer samen op pad gaan, en ik ga een goeie auto-lader aanschaffen :-)

Aragog zei

Ik heb je broertje gisteravond al mijn nummer gegeven, voor geval dat, het lijkt dat ie zich echt zorgen gemaakt heeft, ook vanwege jouw onbereikbaarheid dus :o Hij had berichtjes gestuurd via messenger, maar die zie ik alleen als ik facebook open heb staan, en dat heb ik niet als ik op stap ben...

Mies zei

Ik had de autolader in de auto van mijn vader liggen,. zal hem weer eens "overzetten" zodat ik bereikbaar blijf. Ik had gezegd dat ik tegen zessen al lang terug zou zijn, vandaar zijn bezorgdheid ;-)