vrijdag 14 augustus 2020

Controle

Vanmorgen had ik weer de 3-maandelijkse controle bij de longarts. De vorige was in april, en werd toen wegens corona telefonisch gedaan, maar vandaag kon ik eindelijk ook weer een longfoto laten maken, en bloed prikken. Blij toe, want af en toe voel ik ergens iets (of denk ik dat ik iets voel), en omdat de laatste echte controle in januari was is het een hele opluchting dat nog steeds alles goed is! Ook mijn zuurstofgehalte was, zoals altijd eigenlijk, weer prima. Nierfunctie nog aan de lage kant, maar niet verontrustend meer, ik mag ook weer diclofenac, indien nodig voor m'n rug 😃

Ik heb ook verteld dat fysiotherapie eind juli stopte, omdat ik toen een kalenderjaar had gehad, het maximale als je "chronisch" bent. Hij vond het toch wel erg belangrijk, net als ik zelf. Maar je kunt niet 2x voor hetzelfde fysio krijgen, dus voor de longkanker is dat echt gestopt.

Nu mag ik a.s. maandag alweer naar het ziekenhuis, voor een blaastest. Ik heb al jaren COPD II, vanaf III kun je fysiotherapie krijgen... Longarts: wie weet dat je nu wel net op III zit. Nu is dat ergens niet te hopen natuurlijk, maar mocht de uitslag wel net over het randje zijn kan ik dan wel weer een jaar fysiotherapie krijgen. Beetje dubbel, want wat moet ik nu dan wensen? 😒

 

 




2 opmerkingen:

Mies zei

Tja, beetje dubbel, maar fysio is erg belangrijk. Dan maar III :(

Aragog zei

Inmiddels er achter gekomen dat dat zelfs wordt vergoed uit de Basisverzekering, dus niet weer eerst -tig keer zelf betalen! Hoeveel keer er wordt vergoed ligt dus puur aan de uitslag van de blaastest maandag. De maandag daarna heb ik een telefonische afspraak met de longarts. Even duimen maar...
https://www.longfonds.nl/zeker-van-uw-fysiotherapie