donderdag 10 september 2020

Rondje om de vijver

Tegenwoordig loop ik geregeld een rondje om de vijver met de rollator, en dat gaat steeds beter. Ging ik eerst alleen rond de eerste vijver, nu loop ik al om beide gedeeltes, het lange rondje, zeg maar 😀
Geen idee eigenlijk hoe ver dat is, en de stappenteller om mijn pols telt helaas geen stappen als ik iets vast heb, zoals rollator, winkelkarretje, loopfiets enz. Dat is best jammer...
Er stonden al een heleboel paddenstoelen overal in het gras, dus maakte ik wat foto's en zette ze in Obsidentify, althans, dat probeerde ik. Bij elke poging kreeg ik 2 of meer opties wat het zou kunnen zijn, en met verdere omschrijvingen van de soorten op internet kwam ik er ook niet uit. De rest van de soorten die ik tegenkwam heb ik dus maar niet eens meer gefotografeerd.
Hier en daar zit ik even uit te rusten, daar is een rollator dus ideaal voor. Het was er erg druk met eendjes, maar ook wel met mensen, vooral jeugd en hondenuitlaters. En pokemonners, daar was ik ook mee bezig tijdens de uitrustmomenten 😃

Bijna terug bij huis was er een raid aan de gang tegen een mega charizard. Ik begon er in m'n eentje mee maar dat was niet te winnen natuurlijk. Niet veel later kwamen er nog 3 man bij en hebben we het met z'n vieren geprobeerd, nét niet gelukt. Maar wel leuk voor de puntjes, en de ervaring 😊
En toen op huis aan, dat werd hoog tijd want ik was eigenlijk alweer iets té moe... En toen miste ik ineens het buideltje met de huissleutels dat ik altijd aan het handvat hang! Sleutels kwijt dus, en ik kon dat hele end met geen mogelijkheid zelf nogmaals lopen om ze te zoeken. Naar huis gaan had ook niet veel zin, want achterbuuf Joke die mijn huissleutel ook heeft was net langsgelopen met haar hond...
Ik liep weer een eindje terug naar de vijver, en vertelde een vrouw wat er aan de hand was. Zij was toch al van plan om rond de vijvers te gaan lopen met haar hond, dus zij ging wel voor me zoeken. Fijn! Ik bleef zitten wachten en keek nog maar wat rond, want het is daar erg mooi, tussen de vijvers en de bosrand. Na een poosje zag ik ineens verderop mijn buideltje sleutels aan een struik hangen! Iemand moet het gevonden hebben en langs het pad in het zicht hebben gehangen, alleen zie je dat niet zo snel als je vooral op de grond zoekt, lol.

De zoekende vrouw kon ik in de verte toezwaaien, zij zwaaide terug dus ik neem aan dat ze begreep dat ik ze terug had. En toen maar wéér naar huis lopen, ik heb mijn portie lichaamsbeweging vandaag wel dubbel en dwars gehad 😅😅😅

4 opmerkingen:

Mies zei

Toch een geluk dat je de sleutels terugvond, ik zie je nog niet door een open slaapkamer raam klimmen 🥴

Aragog zei

Lol, grapjas! :-P
Daar had ik jou dan voor kunnen bellen, toch?

Mies zei

Denk je dat dat vertrouwd is?🥴

Aragog zei

Ja hoor, gewoon eerst op het platdak klimmen, dan stap je zó over de vensterbank :-D Char kan dat ook :-)