zaterdag 19 september 2020

Voederhuisje voor Vogels

Sinds ik op 17 september mezelf weer in lockdown 😷 gezet heb wegens steeds meer positieve tests hier in Emmen, bedacht ik dat ik graag een voederhuisje wil. Leuk nog meer vogeltjes de tuin in lokken, zodat Shadow 🐈 en ik er mooi naar kunnen kijken 😊
 

Dochter moest vandaag bij Jumper zijn, waar ze buiten stonden. Ze stuurde mij wat foto's via whatsapp, met op eentje zelfs een schattig vogeltje ervoor om de maat goed te kunnen inschatten 😍
Inmiddels staat ie al in de tuin, ik kan hem perfect zien vanachter mijn bureau, en Shadow kan er mooi naar kijken vanachter de glazen tuindeuren πŸ˜‰ Poezen-tv 😸

Ik had nog een schaaltje met vogelwintervoerdingen liggen, dus hij kon gelijk al gevuld worden. Hoewel het nog geen winter is en ze vast nog genoeg te eten hebben in de natuur, kunnen ze er nu alvast wel aan wennen dat er bij mij iets lekkers te halen valt! πŸ˜‹

Dat wordt dus kruimeltjes bewaren, doppinda's rijgen, en alvast hopen dat ik nieuwe vetbolletjes enz tzt bij de Jumbo bestellen kan πŸ˜ƒ

Het is wel even afwachten of ie stormvast staat, het zou erg jammer zijn dat ie stuk gaat als ie omwaait. Eens bedenken of ik hem wat kan verankeren in het gras, misschien met tentharingen of zo? Of een paar lange metalen staven eromheen in de grond duwen? πŸ˜• Ik heb wel breinaalden in huis, maar of die stevig genoeg zijn....

3 opmerkingen:

Mies zei

Poezen-marteling, frustrerend om die vliegende lekkere hapjes te zien en er niet bij te kunnen. Ik had laatst een zak strooivoer in mijn voederhuisje gekieperd, er zaten hele families mussen bij :-)

Aragog zei

Strooivoer als in een zak kanarievoer of zo? Ik heb er natuurlijk niet de hele dag constant naar zitten kijken, maar ik heb er nog geen enkele bezoeker bij gezien :-(

Mies zei

Ja, gemengd vogelvoer, zonnepitten, maΓ―skorrels, granen en zo.
Bij de supermarkt of het tuincentrum te koop.